Ta droga pozwoli na wjazd na nabrzeża przeładunków masowych większej liczby ciężarówek. Umożliwi też dotarcie do Nabrzeża
Dąbrowieckiego, które powstanie w przyszłości.
Wczoraj w rejonie Basenu Górniczego szczecińskiego portu uroczyście otwarto dla ruchu całkowicie przebudowane ulice - Cłową i Węglową. Roboty wykonano na
łącznej długości ok. 1300 m za pieniądze z Banku Światowego.
- Powodem przebudowy dróg jest lawinowo rosnący ruch samochodowy - mówi Wojciech Sobecki, rzecznik prasowy Zarządu Morskich Portów Szczecin
i Świnoujście.
Obie ulice są głównymi arteriami dojazdowymi do nabrzeży: Gliwickiego, Chorzowskiego i Katowickiego.
- Praktycznie po starym śladzie wybudowano nowoczesną nawierzchnię o nośności
11,5 kN na oś samochodu. Wykonano też odwodnienie, oświetlenie, pas postojowy dla pojazdów oczekujących na obsługę w porcie - wylicza Sobecki. - Zadbano również o właściwe promienie łuków, regulację
otoczenia dojazdów i właściwe oznakowanie.
Łączące się wcześniej ulice Cłowa i Węglowa włączają się bezkolizyjnie w węzeł drogowy na wysokości mostu Pionierów.
Inwestycja powstała w ramach budowy
infrastruktury portowej na Półwyspie Katowickim. Aktualnie trwa tam również przygotowywanie terenów pod kolejne przedsięwzięcia. Na razie wykonywane są tzw. nasypy przeciążające. Materiałem na nie jest
urobek wydobyty z dna budowanej w Świnoujściu obrotnicy dla okrętów NATO.
- Całość robót w Szczecinie realizowana jest przez konsorcjum Bilfinger-Berger i Calbud na kwotę ok. 17 mln
zł.