Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Ziarno zostało posiane

Namiary na Morze i Handel, 2006-11-17

Konkurencja na rynku sprawia, że klientów skłonnych do korzystania z usług poszczególnych portów trzeba szukać już nie tylko na ich zapleczu, ale również na dalekim przedpolu. Nawet za oceanem. Pod koniec października wyjechała do Nowego Jorku wspólna misja handlowa przedsiębiorstw związanych z gdyńskim portem. W jej skład, oprócz przedstawiciela zarządu portu, Janusza Jarosińskiego, wchodzili m.in. również prezesi: Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego - Johannes de Jong, Spedcontu - Wojciech Witkowski i gdyńskiego Hartwiga - Jerzy Popiel. Wybór kierunku nie był przypadkowy. Gdynię, niemal od początku istnienia, łączyły bardzo ścisłe więzy z Ameryką. Obecnie, chociaż nie istnieją już bezpośrednie linie żeglugowe łączące miasto z tym kontynentem, wymiana handlowa ze Stanami Zjednoczonymi nadal odgrywa w obrotach portu znaczącą rolę. Stąd tym razem, na wzór podobnych prezentacji, jakie odbywają się co roku w Helsinkach, postanowiono ofertę portu przedstawić po drugiej stronie Atlantyku. Skład delegacji dobrano w ten sposób, by była to oferta możliwie pełna i kompleksowa, przygotowana z uwzględnieniem amerykańskiej specyfiki, np. obecność przedstawiciela Spedcontu, który oferuje również usługi przewozowe do krajów azjatyckich, świadczyła o możliwościach portu wykraczających daleko poza krajowe granice. Prezes Jarosiński nie ukrywa, iż oferta nie była skierowana wyłącznie do klientów pragnących korzystać z usług portu, ale również do potencjalnych inwestorów. Duże inwestycje, realizowane obecnie w samym porcie (np. drugi terminal kontenerowy), jak i na jego bezpośrednim zapleczu, zwłaszcza te usprawniające dostęp do portu od strony lądu, czynią z Gdyni znacznie atrakcyjniejsze, niż dotąd, miejsce do lokowania kapitału. Chodziłoby, np. o inwestycje na terenie przyszłego centrum logistycznego, którego tereny już za kilkanaście miesięcy uzyskają, poprzez Trasę Kwiatkowskiego, znakomite połączenie z siecią drogową kraju, a być może również, dzięki pobliskiemu lotnisku w Babich Dołach, z licznymi portami lotniczymi. Nie byłyby to zresztą pierwsze amerykańskie inwestycje w Gdyni, gdyż od dłuższego czasu funkcjonuje już na terenie portu terminal firmy Westway, specjalizujący się w przeładunkach i składowaniu różnego rodzaju ładunków płynnych i sypkich. (Przedstawiciel firmy, mimo że jej siedziba mieści się daleko od Nowego Jorku, również był obecny na spotkaniu.) Już w przyszłym roku zarząd gdyńskiego portu, nie czekając na ewentualne dofinansowanie z funduszy unijnych, zamierza rozpocząć budowę infrastruktury, a także zalążka przyszłego centrum - pierwszego magazynu. Port liczy na to, że zachęci w ten sposób klientów do dalszego inwestowania i zagospodarowania 30 ha gruntów, jakie są tam do dyspozycji. Z centrum będą mogli zatem korzystać zarówno klienci, którzy wolą dzierżawić gotowe obiekty, jak i ci, którzy preferują inwestowanie we własne. Na spotkanie promocyjne, które odbyło się w polskim konsulacie w Nowym Jorku, przybyli przede wszystkim przedstawiciele załadowców i spedytorów, ale również największych oceanicznych firm armatorskich, np. Maerska i Evergreena. Byli obecni także przedstawiciele konsulatu, którzy również z dużym zainteresowaniem obejrzeli prezentację. - Kontakty zostały nawiązane, ziarno zostało posiane, czekamy teraz aż wzejdzie - podsumował wyniki misji J. Jarosiński. Następna tego rodzaju amerykańska promocja gdyńskiego portu planowana jest za rok - w Chicago.
 
MB
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl