Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Miliony na porty

Kurier Szczeciński, 2006-12-04
300 mln złotych dostaną porty u ujścia Odry na rozbudowę i modernizację. Wciąż nie wiadomo, gdzie powstanie gazoport. Gdyby zlokalizowano go w Świnoujściu, budowa infrastruktury kosztowałaby mniej niż w Gdańsku. Poinformował o tym Janusz Catewicz, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, który niedawno gościł w Warszawie. - Ja bym nie powiedział, że decyzja o lokalizacji będzie na korzyść Gdańska, wręcz przeciwnie - powiedział Catewicz, gdy dziennikarze spytali, czy to prawda, że sprawa została już przesądzona i instalacja powstanie w Trójmieście. - W Gdańsku proponuje się bardzo kosztowne rozwiązania hydrotechniczne. W jednym z przypadków nasze propozycje są nawet kilkakrotnie tańsze. Jeśli nie będzie decyzji politycznej, to uważam, że tamta lokalizacja nie ma szans ze Świnoujściem. Gdyby jednak rząd zdecydował się na Zachodniopomorskie, wówczas trzeba byłoby znaleźć pieniądze na budowę nowego falochronu wschodniego w Świnoujściu, co obiecano. Na pewno natomiast popłyną unijne pieniądze w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. - Na rozwój gospodarki morskiej planujemy 2,4 mld złotych. Dla portów Szczecin i Świnoujście chcemy z tego przeznaczyć około 300 mln złotych - poinformował Rafał Wiechecki, minister gospodarki morskiej. Za te środki powstanie w Świnoujściu kolejne stanowisko dla dużych promów morskich o wartości 90 mln zł. W obu portach zmodernizowane też zostaną tory i infrastruktura kolejowa kosztem 80 mln zł oraz drogi - 50 mln zł. W Szczecinie rozbudowany też będzie półwysep Ewa - za 40 mln zł, aby w przyszłości mógł tam funkcjonować planowany magazyn na zboże. Także w Szczecinie przebudowane będzie Nabrzeże Węgierskie - na co przeznaczone zostanie 30 mln zł. Przeładowuje się na nim najwięcej drobnicy. Portowcy powinni złożyć wnioski o dofinansowanie najpóźniej do połowy przyszłego roku, a sami muszą znaleźć 15 proc. wkładu własnego. Pierwsza inwestycja ma się rozpocząć już w 2007 r. Ostatnia zakończy się w 2013 r. Min. Wiechecki powiedział też, iż jego zapowiedź budowy tunelu w Świnoujściu nie była obietnicą wyborczą. - Z inicjatywy mojego klubu parlamentarnego w Sejmie przeszła już poprawka do budżetu na utworzenie rezerwy w kwocie 1 mln zł na przygotowanie studium wykonalności tunelu.
 
kl
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl