Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Bełtanie w stoczniach

Kurier Szczeciński, 2006-11-30
To paradoks: na światowym rynku okrętowym trwa niebywały boom, a tymczasem polskie stocznie z pełnymi portfelami kontraktów balansują na granicy opłacalności. Niestety, przez cztery lata od upadku Stoczni Szczecińskiej urzędnicy kolejnych rządów nie potrafią sprawnie wyprowadzić polskich firm na prostą, sprzedać i zdjąć ten problem z podatników. Tak w Szczecinie, jak i w Trójmieście dyrekcje firm dokonują tymczasem ekwilibrystyki, aby zapłacić na czas dostawcom. Decydenci nie opracowali spójnego systemu finansowania produkcji, a banki, które już raz się sparzyły na kredytowaniu stoczni, wciąż nie kwapią się do pożyczania pieniędzy bez państwowych gwarancji. W Warszawie brakuje determinacji, a decyzje co do sektora rozproszone są między kilkoma ministerstwami i agencjami. Nikt nie wysilił się, aby skoncentrować je w rękach jednego koordynatora. Politycy kolejnego już rządu babrają się za to problemach własnościowych spółek i łataniu ich finansowych dziur. Sytuację komplikuje brukselska biurokracja, która przewleka wydanie opinii, czy strategia rządowa dla polskich stoczni jest zgodna z unijnym prawem. Jedynymi, którym tak naprawdę zależy na miejscach pracy i mówią jednym głosem, są sami stoczniowcy. Widząc impotencję państwa, domagają się więc wizji prywatyzacji. A chętni na stocznie są. Oby się doczekali.
 
M. Klasa
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl