Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Sprywatyzować stocznie!

Kurier Szczeciński, 2006-11-28
Pogotowie protestacyjne w stoczniach i zakładach kooperujących z nimi oraz wejście w spór z rządem ogłosi dziś Sekcja Krajowa Przemysłu Okrętowego NSZZ "Solidarność" - poinformował szef sekcji Dariusz Adamski. Związkowcy domagają się prywatyzacji sektora stoczniowego. Według Adamskiego protesty spowodowane są brakiem realizacji przez rząd przyjętej w sierpniu strategii dla sektora stoczniowego. "Celem strategii ma być prywatyzacja. Nie są podjęte rozmowy z potencjalnymi inwestorami; jest totalny zastój. Może i dziwna jest to dla niektórych sytuacja, że związki zawodowe domagają się prywatyzacji sektora; chcemy pozyskania kapitału i normalnej działalności. Chcieliśmy przekazać rządowi dużą tabletkę "viagry" na impotencję decyzyjną" - powiedział Adamski. Jego zdaniem inwestorzy są poirytowani brakiem aktywności ze strony rządowej, a osobą, która wyraźnie dystansuje się od hasła "prywatyzacja" i od potencjalnych inwestorów, jest szef Agencji Rozwoju Przemysłu Paweł Brzezicki. "W jego rękach, jako głównego akcjonariusza Stoczni Szczecińskiej, Stoczni Gdańsk i po części Stoczni Gdynia, leżą decyzje korporacyjne" - dodał Adamski. Pytany o przebieg protestu wyjaśnił, że będzie on polegał na oflagowaniu się, ewentualnych przygotowaniach do manifestacji, a potencjalnie nawet do strajku. "Najpierw będą oczywiście rozmowy. Jeśli jest ogłoszony spór z rządem, to musi się odbyć cała tura spotkań. Mam nadzieję, że skończą się uzgodnieniami, że to, co było zapisane, będzie zrealizowane. Chcemy spotkać się z premierem i chcielibyśmy, żeby sprawował bezpośredni nadzór nad uzgodnieniami albo wydał dyspozycje ministrom" - powiedział Adamski. Komisja Europejska (KE) na początku września otrzymała plany restrukturyzacyjne polskich stoczni Gdańsk, Gdynia i Szczecin. Kilka dni wcześniej do Brukseli dotarła 30-stronicowa strategia dla polskiego przemysłu stoczniowego, przyjęta przez Radę Ministrów. KE ostrzegała, że w przypadku braku nowych programów restrukturyzacji, które potwierdzą rentowność stoczni, będzie musiała odmówić pomocy publicznej dla nich. KE od roku domagała się od Polski przesłania planów restrukturyzacji oraz informacji o potencjalnych inwestorach. To warunek udzielenia zgody na pomoc, która może zadecydować o przetrwaniu zakładów. KE zgodzi się na nią wtedy, gdy będzie jej towarzyszył wiarygodny plan restrukturyzacji, który przyniesie trwałe skutki ekonomiczne i będzie pewne, że stocznie w przyszłości nie będą potrzebowały dalszej pomocy.
 
(PAP)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl