PCC Rail Szczakowa, prywatny przewoźnik kolejowy, zamierza mocniej wejść do polskich portów. Firma bierze udział w przetargach na
infrastrukturę przeładunkową.
Na zachodnim wybrzeżu dotyczą one Portu Handlowego w Świnoujściu, gdzie przeładowywane są węgiel, kruszywa czy koks oraz terminalu "Drobnica" w Szczecinie, gdzie PCC
posiada już 2,5% akcji. W obu przypadkach na sprzedaż wystawione są mniejszościowe udziały. Ich zakup to wydatek rzędu 10-12 min zł. PCC Rail Szczakowa bierze też udział w przetargach na wschodnim
wybrzeżu. W gdyńskim porcie stara się o zakup akcji Morskiego Terminalu Masowego i Bałtyckiej Bazy Masowej, specjalizującej się w przeładunkach nawozów i paliw płynnych (patrz: "Namiary" 19/2006).
Zdaniem Mieczysława Olendra, prezesa spółki, pozyskanie baz przeładunkowych w portach morskich to część strategii PCC Rail Szczakowa, która ma zagwarantować firmie zwiększenie liczby ładunków,
szczególnie kontenerów. Obecnie PCC wozi kontenery z zakładów PCC Rokita w Brzegu Dolnym do terminalu VGN w Świnoujściu. Jest to ok. 40% wszystkich pojemników przeładowywanych w Świnoujściu. Natomiast
zakup akcji "Drobnicy" ma zapewnić firmie dostęp do powstającego na Ostrowie Grabowskim terminalu kontenerowego.