Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Port jak okno

Kurier Szczeciński, 2006-11-03
CO najmniej 40 mln zł będzie kosztować przebudowa wejścia do portu w Mrzeżynie. O inwestycję zabiega od miesięcy gmina Trzebiatów, która rok temu przejęła od Skarbu Państwa grunty w mrzeżyńskim porcie. W przyszłości ma tutaj powstać nowoczesna baza rybacka i marina dla jachtów. Od roku port w Mrzeżynie ma nowego właściciela, ale jego zarządcą nadal jest Urząd Morski w Szczecinie, który sprawuje pieczę nad torem wodnym i urządzeniami nawigacyjnymi. - Gdybyśmy teraz ustanowili swój zarząd, mielibyśmy problem z utrzymaniem infrastruktury w porcie - uważa Grzegorz Olejniczak, zastępca burmistrza w Trzebiatowie. Gmina wiąże z portem spore nadzieje. Chce poprawić jego wizerunek, by w przyszłości był on magnesem na turystów i stał się dla gminy oknem na świat. Stąd pomysł wybudowania mariny (byłby to dobry przystanek dla żeglarzy między Świnoujściem i Darłowem), a może nawet otwarcia w tej nadmorskiej miejscowości przejścia granicznego. Mówi się także o stworzeniu nowoczesnego zaplecza socjalnego dla rybaków. Z krajobrazu zniknęły już szopy rybackie, a w ich miejsce stawiane są teraz nowoczesne kontenery. Najbardziej pilna jest przebudowa wejścia do portu, wygiętego na kształt litery "S". Jest ono bardzo niebezpieczne, zwłaszcza w czasie sztormowej pogody. Tworzą się tutaj liczne mielizny, a to dla jednostek pływających" spore utrudnienie. Samorządowcy stoją na stanowisku, że bez przebudowy niebezpiecznego wejścia nie ma co marzyć o rozwoju portu. - Zwracaliśmy się o wsparcie już do dwóch ministrów rolnictwa, którzy wówczas dysponowali pieniędzmi na takie zadania. Niestety, bezskutecznie. Będziemy jeszcze próbowali w ministerstwie gospodarki morskiej - dodaje G. Olejniczak. Poza Trzebiatowem zarząd nad portowymi gruntami sprawują w regionie także gminy: Stepnica, Nowe Warpno, Kołobrzeg i Darłowo. W położonej nad Zalewem Szczecińskim Stepnicy port skomunalizowano w 1990 roku, ale dopiero od trzech lat gmina odnotowuje pierwsze zyski. Samorząd postawił na dzierżawę portu. W ub.r. zarobił na niej kilkadziesiąt tysięcy złotych.
 
Żaneta Zięcina
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl