Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

"Mongolski wektor"

Namiary na Morze i Handel, 2006-10-20

Spółka Trade Trans, zajmująca się spedycją kolejową, promowała na targach Transport Logistic China, w Szanghaju, pociąg kontenerowy "Mongolski wektor". Firma, która jest operatorem tego pociągu na terenie Polski, liczy na wzrost przewozów. Pociąg kursuje od marca ub. r., na trasie Hoh-hot (Chiny) - Niemcy. W ciągu 16 dni przejeżdża 9814 km, przez Chiny, Mongolię, Rosję, Białoruś, Polskę oraz Niemcy. Większość trasy prowadzi Magistralą Transsyberyjską. Pociąg dwa razy pokonuje różnice szerokości torów. Dlatego przewożone nim kontenery muszą być dwukrotnie przeładowywane: najpierw na granicy chińsko-mongolskiej (Erljan/Dsamin-Ude), a następnie na granicy białorusko-polskiej (Brześć/Małaszewicze). Mimo to, transport kontenerów na tym odcinku jest dwa razy szybszy niż drogą morską. Ponadto, pociąg na całej trasie przejazdu jest monitorowany. Informacje o przebytych odcinkach są przekazywane dwa razy dziennie wszystkim zainteresowanym oraz udostępniane za pośrednictwem internetu. Przez Polskę i Niemcy kontenery są przewożone międzynarodowym, logistycznym pociągiem "Ost Wind", relacji Smoleńsk - Seddin k. Berlina. "Mongolski wektor" został uruchomiony przez koleje rosyjskie, wspólnie z białoruskimi, PKP Cargo SA i kolejami niemieckimi. Organizatorami jego przejazdu są firmy: Wei Sai Ltd (Chiny), Tuushin International Freight Forwarders (Mongolia), ZAO Rubikon (Rosja], UP Belintertrans (Białoruś), Trade Trans (Polska) i Transa Spedition GmbH (Niemcy). Porozumienie w tej sprawie podpisano 2 lata temu. Jego głównym zadaniem było stworzenie szybkiego, kolejowego połączenia między Dalekim Wschodem i Europą Zachodnią, z wykorzystaniem paneuropejskiego korytarza II (Moskwa - Berlin). Według prognoz, wymiana towarowa między Rosją i Chinami a Unią Europejską będzie rosła. Szacuje się, że przewozy kontenerów między Europą a Chinami i Dalekim Wschodem mogą być na poziomie nawet kilku milionów sztuk rocznie. Przejęcie tylko ich części spowoduje, że Magistralą Transsyberyjską, przez Polskę, może być przewożonych nawet 100 tys. sztuk rocznie.
 
Janusz Mincewicz
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl