Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

S3 kiedyś będzie autostradą

Kurier Szczeciński, 2006-10-25
W najbliższych latach nie należy się spodziewać - wbrew opinii premiera, który obiecał nowe autostrady łączące zachód Polski, w tym Szczecin, z centralną Polską - nowych inwestycji w autostrady. Oprócz drogi ekspresowej S3, która budowana będzie niemal w całości od podstaw, powstawać będą tylko obwodnice. Trwać będzie również modernizacja istniejących dróg krajowych. Budowy nowej autostrady ze Szczecina nie przewidują plany inwestycyjne Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Owszem - jak przyznała Iwona Pilipczuk, zastępca dyrektora zachodniopomorskiego oddziału GDDKiA w Szczecinie - kiedyś S3, której budowa rozpocznie się już za kilka miesięcy - ma być autostradą. Na razie jednak plany przewidują, że będzie to droga ekspresowa o najwyższych parametrach. Od autostrady różnić się będzie tylko oznakowaniem pionowym oraz tym, że będzie bardziej przyjazna dla kierowców, bo nie trzeba będzie za nią płacić. Jak sie jednak okazuje, do czasu... Ambitne plany GDDKiA ma również w stosunku do istniejących dróg krajowych. Drogi nr 6, 10 i 11 mają docelowo stać się drogami ekspresowymi. Z tym, że drogi nr 10 i 11 przebudowane zostaną w taki sposób, by za kilkanaście lat były dwujezdniowymi ekspresówkami. W związku z tym, że na polskie drogi płynie coraz więcej pieniędzy, również z kasy Unii Europejskiej, GDDKiA musiała ostatnio zweryfikować niektóre zamierzania. Ostatnio Feliks Gilewski, dyrektor regionalnego oddziału GDDKiA przyznał, że w tej sytuacji "oszczędnościowe" podejście do inwestycji jest błędem. Dlatego S3 zbudowana zostanie od początku do końca w jednym cyklu budowlanym. Podobnie będzie z obwodnicą Stargardu, choć miało być inaczej. *** W najbliższych siedmiu latach Polska otrzyma z UE o prawie 8 mld euro większą pomoc niż pierwotnie planowano. Duża część tej kwoty przeznaczona ma być na rozwój infrastruktury. Pomysłów w naszym regionie jest sporo. Wystarczy choćby wymienić zachodnią obwodnicę Szczecina czy pomysł dokończenia słynnej Berlinki - autostrady, która kiedyś miała połączyć stolice Niemiec z Królewcem (Kaliningrad). Jednak przygotowanie inwestycji to długi proces, który przewiduje m.in. uzyskanie wskazania lokalizacyjnego, przygotowanie raportów, w tym o oddziaływaniu na środowisko, wykonanie projektu, wykup gruntów i uzyskanie pozwolenia na budowę. Proces ten, łącznie z wyborem w przetargu wykonawcy i przygotowaniem inwestycji pod względem finansowym zajmuje kilka lat.
 
R. CIEPLIŃSKI
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl