Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Podejrzany "Regor"

Kurier Szczeciński, 2006-09-15
Działacze Greenpeace domagają się od polskich władz kontroli, czy rosyjski statek nie wwiózł w czwartek do Świnoujścia ładunku pochodzącego z pirackich połowów. Twierdzą, że jednostka wielokrotnie kłusowała na Morzu Barentsa i trafiła na czarną listę opracowaną przez norweskich urzędników. Aktywiści ekologicznej organizacji ostrzegają, że pływający pod rosyjską banderą "Regor" jest jednostką, za którą ciągnie się zła sława. Wraz z kilkoma innymi statkami należącymi do rosyjskiego armatora miał on przewozić rybę złowioną na Morzu Barentsa poza ewidencją i wyznaczonymi limitami. - "Regor" znalazł się "czarnej liście" Norweskiej Dyrekcji Rybołówstwa po tym, jak pod gruzińską banderą prowadził nielegalne połowy na Morzu Barentsa w 2005 roku. Kilkakrotnie przyłapano statek na rozładunku w europejskich portach nielegalnie złowionego dorsza - twierdzi Jacek Winiarski, rzecznik prasowy Greenpeace Polska. Dlatego ekolodzy domagają się od polskich władz przeprowadzenia na statku inspekcji, która pozwoli sprawdzić, czy ładunek ryby przywieziony do Świnoujścia pochodzi z legalnego źródła, a także, czy raport z połowów trafił do odpowiednich służb w Rosji i Norwegii. - Nie dotkniemy ładunku, dopóki nie otrzymamy od inspekcji: rybołówstwa morskiego i weterynaryjnej potwierdzenia, że kontrola zakończyła się pozytywnie. To standardowa procedura, gdy zawija do nas statek spoza Unii Europejskiej. Zresztą mamy teraz inną pracę i ewentualny rozładunek zaplanowaliśmy dopiero na poniedziałek - powiedział Tomasz Woźniak, zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych spółki Euro Terminal, która ma obsłużyć rosyjski statek w świnoujskim porcie. Jego zdaniem, nie jest on jednostką kłusowniczą, ma unijne certyfikaty, a podobne ładunki są w Euro Terminalu kontrolowane i przeładowywane już drugi rok.
 
(mib)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl