Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Popłyną opony?

Kurier Szczeciński, 2006-08-25
- W sprawie miejsca budowy gazoportu nie podejmie się żadnej decyzji sprzecznej ze studium wykonalności, które jest w trakcie przygotowywania - uspokajał Janusz Catewicz, nowy prezes portów Szczecin i Świnoujście. Jak informowaliśmy sprawa lokalizacji gazoportu w Świnoujściu jest niepewna po wypowiedzi premiera, który opowiada się za Trójmiastem. Na wczorajszej konferencji prasowej Catewicz przekonywał, że "ścisłe kontakty z PGNiG ziszczą się w najbliższy poniedziałek w postaci pewnych działań".- Nie sądzę jednak, aby podano informacje dla prasy. Na tym etapie byłoby to bowiem wręcz szkodliwe - stwierdził. Portowcy poinformowali, źe chcą także powalczyć o przeładunek kontenerów z oponami, które koło Stargardu ma produkować japoński koncern Bridgestone. Być może uda się też pozyskać jakieś ładunki od Toyoty, która rozważa lokalizację fabryki koło niemieckiego Prenzlau. - Coś więcej na temat tego przedsięwzięcia będziemy wiedzieć pod koniec miesiąca, gdyż wtedy spotkamy się z burmistrzem Prenzlau i inwestorem - powiedział Catewicz. Do Zarządu Morskich portów Szczecin i Świnoujście zgłosiło sie także dwóch chętnych na długi po Stoczni Pomerania. Przypomnijmy, że port musiał za tę spółkę spłacić ponad 9 mln zł kredytu, który poręczył. Pomerania jest obecnie w stanie upadłości. - To poważni inwestorzy związani z branżą stoczniową, którzy gwarantują nam spłatę należności wraz z odsetkami - powiedział prezes portu. W zamian oferenci przejęliby tereny po Pomeranii. Aktualnie na koncie zarządu portów jest ok. 30 mln zł gotówki. Spora część tej kwoty pochodzi ze sprzedaży majątku ruchomego portu oraz udziałów w spółkach przeładunkowych. Pieniądze te zostaną przeznaczone na bieżące remonty i inwestycje. Prawie 4,4 mln zł pochodzi natomiast w działalności operacyjnej.
 
kl
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl