Konsorcjum Deepwater Container Terminal, budujące w Gdańsku terminal kontenerowy, zamówiło w firmie Liebherr Cranes z
Killarney w Republice Irlandii trzy suwnice nabrzeżowe typu post-panamax (ship-to-shore) i pięć placowych suwnic samojezdnych typu RTG. Skonstruowane w Irlandii dźwigi, zostaną zmontowane na miejscu, w
Polsce. Pierwsze suwnice powinny zjawić się w Gdańsku w lutym przyszłego roku. Będą one w stanie obsługiwać statki o pojemności 6000 TEU i większej.
Po otwarciu, w czerwcu 2007 r., terminal będzie mógł
przeładowywać ok. 250 tys. TEU rocznie w systemie lo-lo, a na nabrzeżu ro-ro - dodatkowo 160 tys.
Zdaniem James'a Sutcliffe'a, dyrektora DCT, terminal obsługiwać będzie zarówno europejskich
przewoźników pływających na Morze Śródziemne, w rejon Półwyspu Iberyjskiego i do portów Europy Północnej. J. Sutcliffe wierzy, że DCT Gdańsk stanie się idealnym portem hubowym dla regionu, obsługującym
inne porty bałtyckie, nie tak dyspozycyjne i mające czasem problemy z przeciążeniem i zamarzaniem. Terminal będzie obsługiwał centralną i wschodnią Europę, z populacją ok. 300 mln, poprzez doskonałe
połączenia drogowe i kolejowe, w tym również obecnie budowaną A-1. Budowa terminalu wyprzedza plan.