W pierwszą podróż ze Stoczni Szczecińskiej Nowa do Antwerpii, a stamtąd do Finlandii, wypłynął 12 lipca br. statek Timca. Jest to
jednostka nowej generacji, zbudowana dla holenderskiego armatora Spliethoff B.V, dla którego stocznia wykona jeszcze co najmniej 7 takich statków. Ich operatorem, w ramach serwisu Transfexpress, będzie
fiński przewoźnik Transfennica, jeden z największych armatorów obsługujących eksport skandynawskiego papieru do Europy Zachodniej.
Mierząca 205 m długości Timca, została zaprojektowana w taki sposób,
aby spełniać funkcje typowe tak dla kontenerowca, jak i statku ro-ro. Jest przystosowana do przewozu różnej wielkości kontenerów w pozbawionej pokryw ładowni, znajdującej się w części dziobowej i na
pokładzie otwartym, na rufie statku oraz pojazdów kołowych. Ich załadunek odbywa się przez rampę rufową oraz system ramp wewnętrznych, a ładunki rozmieszczane są na czterech poziomach.