Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Przyciągnie drobnicy

Kurier Szczeciński, 2006-07-24

Baza kontenerowa na Ostrowie Grabowskim i Zachodniopomorskie Centrum Logistyczne, to dwie inwestycje, które mają ożywić szczeciński port. Po ich powstaniu przy nabrzeżach pojawić się ma więcej kontenerów, hal i składów, dzięki czemu w porcie częściej niż obecnie gościć będą dochodowe ładunki drobnicowe. Tworzenie bazy kontenerowej rozpoczęło się od uroczystego wbicia łopat na placu jej budowy przez oficjeli: ministra gospodarki morskiej Rafała Wiecheckiego, marszałka województwa Zygmunta Meyera i wiceprezydenta Szczecina Zbigniewa Zalewskiego. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planami, pod koniec przyszłego roku na terenie porośniętego obecnie łąkami i drzewami półwyspu Ostrów Grabowski, ruszy terminal, który będzie w stanie przeładowywać 80 tys. 20-stopowych kontenerów (tzw. TEU) rocznie. To znacznie więcej niż obecne, wynoszące trochę ponad 30 tys. TEU kontenerowe przeładunki całego portu. Głównym wykonawcą robót jest konsorcjum niemieckich firm JV Mobius Boegl-Szczecin II. Rozpoczęte już prace obejmą w sumie obszar 15 ha w południowej i południowo-zachodniej części Ostrowa Grabowskiego. Wkrótce ruszy tu budowa zupełnie nowego Nabrzeża Fińskiego, które będzie miało 240 metrów długości. Pracę rozpoczną się od robót palowych i tworzenia ścianki szczelnej, czym zajmie się podwykonawca - spółka Aarsleff. Kolejny etap obejmie roboty żelbetowe związane z płytą nabrzeża oraz roboty elektryczne, drogowe, kolejowe i instalacyjne. - Przeładunki kontenerów rosną w szczecińskim porcie z roku na rok o ok. 20-30 proc. - podkreślał Dariusz Rutkowski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. - W tym roku powinno to być już 39 tys. TEU. Operator, który pojawi się w tej bazie kontenerowej, spowoduje, że osiągniemy poziom 80 czy nawet 100 tys. TEU. Cała inwestycja ma kosztować ok. 70 min zł. W ponad trzech czwartych została sfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Reszta to wkład własny Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, (z kredytu uzyskanego w Banku Światowym). Niedaleko od kontenerowej bazy powstaje też inna ważna inwestycja w szczecińskim porcie - Zachodniopomorskie Centrum Logistyczne. Zajmie ono w sumie obszar ok 30 hektarów, na którym powstać mają w pełni uzbrojone place pod budowę magazynów i placów składowych. Działające w centrum spółki mają w nich przechowywać, przeładowywać i przetwarzać różnego rodzaju towary. Inwestycja jest pomyślana także jako zaplecze dla powstającej bazy kontenerowej na Ostrowie Grabowskim. Przetarg na budowę Zachodniopomorskiego Centrum Logistycznego wygrało konsorcjum firm budowlanych ze Szczecina i Gorzowa: Calbud - Interbud-West. W ramach tej inwestycji przewidziane jest m.in.: przygotowanie terenu, budowa parkingu dla samochodów ciężarowych wraz z niezbędną infrastrukturą, budowa dróg dojazdowych (w sumie 1850 m), doprowadzenie torów kolejowych (łączna długość 1300 m), stworzenie zasilania energetycznego, sieci wodno- kanalizacyjnej i infrastruktury systemu informatycznego.
 
mak
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl