Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Blaszana baza

Kurier Szczeciński, 2006-07-18

Osiemdziesiat tysięcy kontenerów rocznie będzie mogła przeładowywać baza kontenerowa, której budowę rozpoczęto wczoraj uroczyście na Ostrowie Grabowskim w szczecińskim porcie. To prawie trzy razy więcej, niż port przeładował w zeszłym roku. Baza ma powstać w ciągu roku. Obenie trwaja już prace w południowej i południowo-zachodniej cześci półwyspu Ostrów Grabowski. Powstanie tu zupełnie nowe, 240-metrowe Nabrzeże Fińskie, do którego przybijać będą statki przywożące kontenery. Cała inwestycja ma kosztować ok. 70 mln zł. W ponad trzech czwartych została sfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Reszta to wkład własny Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, który prawie w całości pochodzi z kredytu uzyskanego w Banku Światowym. - Jest to szalenie ważna inwestycja, o którtej w porcie szczecińskim mówiło się od kilkudziesięciu lat - mówił Dariusz Rutkowski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. - Udało nam się przygotować specyficzny montaż finansowy polegający na połączeniu środków unijnych z kredytm z Banku Światowego. Przedstawiciele tego banku twierdzą, że takiego połączenia dotychczas nie było - podkreślał prezes. Za tą inwestycję port pochwalił obecny na wczorajszej uroczystości minister gospodarki morskiej Rafał Wiechecki. - W latach 2004 - 2006 z Sektorowego Programu Operacyjnego Transport jest realizowanych 9 dużych inwestycji, wśród których dwie są realizowane przez ZMPSŚ - podkreślał minister. Budowę kontenerowej bazy będzie prowadzić konsorcjum niemickich firm z Hamburga - JV Moebius- Bogl Szczecin II. - Hamburg i Szczecin łączy działalność portowa - mówił Verner Moebius, prezes firmy Josef Moebius Bau AG. - Widziamy, że ta działalność się rozwija. Statki, które przewożą kontenery stają się coraz większe. Duże ilości kontenerów moga być obsługiwane tylko przez tego typu porty. To olbrzymia szansa dla Szczecina i innych portów Morza Bałtyckiego - uważa Verner Moebius. Podczas otwarcia budowy prezes Rutkowski strał się uspokoić związane z nią niepokoje pracowników sąsiedniej spółki Drobnica Port Szczecin. Obiecał, że inwestor, który obejmie 45 proc. udziałów w prywatyzacji tej spółki, wydzierżawi nową bazę kontenerową albo zadeklaruje działania uwzgledniające istnienie konkurencji. - Naszym zamiarem jest, żeby ta inwestycja nie przewróciła Drobnicy Port Szczecin - zadeklarował prezes.
 
mak
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl