Jak podał magazyn "LNG World Shipping", światowa flota gazowców LNG liczy już 200 jednostek. Dwusetną jest Maersk
Qatar, membranowy metanowiec o pojemności 145 tys. m3, zbudowany przez koreańską stocznię Samsung Heavy Industries. Inaczej niż dotychczasowe gazowce, będzie on posiadał podwójny napęd: dieslowsko-
elektryczny, a nie turbinowo-parowy.
Zbudowanie pierwszej setki tych statków zajęło 34 lata, drugiej - już tylko 8, a trzysetny gazowiec opuści stocznię juz jesienią 2008 r. Będzie to także jednostka
dla Maerska, zbudowana w tej samej stoczni SHI.
Wraz z oddaniem Maersk Qatar, stocznie koreańskie zrównały się z japońskimi, jeśli chodzi o liczbę oddanych metanowców (po 64 szt.). Na 6 czerwca br.
liczba zamówień na gazowce LNG wynosiła 152 jednostki, z czego110 (74%) znajdowało się w portfelach pięciu koreańskich stoczni. Stocznie japońskie zbudują 29 statków tego typu, chińskie - również 29,
francuskie - 3 i hiszpańska - 1.