Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Podatek tonażowy w sejmowej podkomisji

Namiary na Morze i Handel, 2006-06-09
Obradowała sejmowa Podkomisja ds. Morskich, rozpatrująca rządowy projekt ustawy o podatku tonażowym. Posiedzenie odbyło się 24 maja br., w Warszawie. Przewodniczył mu poseł Tadeusz Jarmuziewicz, a na spotkaniu obecni byli m.in.: Rafał Wiechecki, minister gospodarki morskiej; Janina Mentrak, dyrektor Departamentu Transportu Morskiego i Śródlądowego tego resortu; Paweł Brzezicki, doradca premiera ds. gospodarki morskiej, dyrektorzy firm armatorskich oraz przedstawiciele związków i stowarzyszeń zawodowych. Przewodniczący Jarmuziewicz, otwierając posiedzenie, zaproponował dyskusję na temat podatku tonażowego, przenosząc szczegółową debatę na 6 czerwca. Poseł Lech Woszczerowicz zaproponował, aby przez 2 lata nie pobierać od armatorów podatku i tym samym zachęcić ich do powrotu pod polską banderę. Natomiast kpt. Mirosław Proskurnicki, ze Stowarzyszenia Kapitanów Żeglugi Wielkiej, wskazywał, że uchwalenie podatku tonażowego powinno być tylko wstępem do tego procesu, gdyż sama ustawa nie rozwiąże problemu. Muszą ją wesprzeć inne przepisy. Zaznaczył również, że brak jest bodźców, które zachęcałyby armatorów do powrotu pod polską banderę. Chodzi m.in. o ulgi podatkowe dla marynarzy, rozwiązanie kwestii ich ubezpieczeń społecznych, czy ulg przy repatriacji. Zwrócił uwagę, że na statkach zagranicznych pracuje ok. 35-40 tys. polskich marynarzy, a wszyscy absolwenci akademii morskich mają zapewnioną pracę pod obcymi banderami. Potrzebne jest również, zdaniem kpt. Proskurnickiego, wspieranie przez państwo zakupu statków budowanych w polskich stoczniach dla polskich armatorów. Różnice cenowe między polskimi stoczniami a stoczniami Dalekiego Wschodu są bardzo duże. Tacy armatorzy, jak PŻM i Chipolbrok, budują swoje statki w Chinach, a stocznie polskie są w coraz trudniejszej sytuacji.
 
MP
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl