CTL Rail, spółka należąca do Grupy CTL Logistics, rozpoczęła transport kruszywa do rozbudowy autostrad we wschodnich Niemczech.
Przewozy odbywają się dwa razy w tygodniu. Każdy pociąg to ok. 2,25 tys. t ładunku. Firma odpowiada za realizację całego połączenia: od załadowania towaru przy polskim kamieniołomie w miejscowości
Przywory Opolskie, do jego rozładowania w porcie w Konigs Wusterhausen w Brandenburgii. CTL Rail
udostępnia lokomotywę i 39 wagonów EAOS. W sumie, na tej trasie przewiezionych ma zostać 30 tys. t
kruszywa z kamieniołomów.
- Transport kolejowy w przypadku towarów masowych, ma oczywiste zalety względem transportu drogowego. Jednym pociągiem, o masie 3,2 tys. t, transportujemy ok. 2,25 tys. t
surowców, co odpowiada możliwościom ok. 60-70 samochodów ciężarowych - mówi Michael Oberlander, dyrektor generalny CTL Rail GmbH z siedzibą w Hamburgu.