Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Lucky Lady zmienia rolę

Namiary na Morze i Handel, 2006-05-12
Gdańska Stocznia "Remontowa" SA podjęła się interesującego technicznie i nowatorskiego zadania. Podpisany w Oslo kontrakt obejmuje przebudowę dwóch zbiornikowców na jednostki do przewozu ładunków ciężkich, ładowanych metodą flo-flo (float in - float out), czyli tzw. ciężarówce wpływne, działające jak statki- doki pływające. Takie inwestycje były juz dokonywane na świecie. Jednym z pierwszych dużych zbiornikowców przebudowanych na ciężarowca był, nazwany tak po przebudowie, Sibig Venture. Budowane były także nowe statki o podobnej postaci konstrukcyjnej (dla armatora Dyvi, obecnie we flocie Dockwise), Statki takie, również te po przebudowie w "Remontowej", przystosowane są do przewozu platform wiertniczych, barek i statków, które wpływają nad pokład chwilowo zanurzonego ciężarowca. Jednostki te mogą również przewozić ciężkie i wielkogabarytowe ładunki przenoszone na ich pokłady dźwigami portowymi, stoczniowymi lub pływającymi, takie, jak np. moduły platform offshore czy sekcje i bloki statków. Nowością zastosowaną przy przebudowie zbiornikowców na ciężarówce w Gdańsku będzie nie sama koncepcja tych statków, ale zastosowana unikatowa technologia. Dzięki przeprowadzeniu dużej części prac kadłubowych na wodzie, zaoszczędzony zostanie czas, w którym zajęty będzie dok. Pierwszy ze statków, zbudowany 25 lat temu w Japonii, Lucky Lady, przybył do stoczni w Dzień Kobiet - 8 marca br. Stoczniowcy żartują, że "Dama" jest szczęśliwa, bo przejdzie kurację odchudzającą. Co prawda, masywny kadłub zbiornikowca (243,83 m długości, 42,80 m szerokości i 18,50 m wysokości) nie stanie się węższy, za to będzie znacznie niższy. Obecnie, na statku stojącym przy jednym z nabrzeży, powstały w kadłubie dwie ogromne nisze, niewidoczne z zewnątrz. Montowany jest nowy, niżej położony (11 m od stępki) pokład. W doku statek zostanie skrócony do 199,3 m. Przebudowa Lucky Łady powinna zakończyć się w sierpniu br. Natomiast już w połowie maja do "Remontowej" przybyć ma bliźniaczy zbiornikowiec Nilos - na taką samą przebudowę. Statki należą do spółki Awilift AS, będącej częścią grupy armatorskiej Anders Wilhelmsen & Co AS, która jest znana m.in. z posiadania udziałów w drugiej co do wielkości na świecie grupie żeglugowej, operującej na rynku wycieczkowym - Royal Caribbean International. Agentem obu przebudowywanych w Gdańsku statków jest gdyńska spółka Inter Marine.
 
(bj)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl