Finalizowane są transakcje sprzedaży przez zarząd portów udziałów w spółkach przeładunkowych i usługowych, które
działają na jego terenie. - Udało się nam doprowadzić do końca transakcje sprzedaży wszystkich akcji posiadanych w spółce Zakład Usług Żeglugowych - mówi Dariusz Bernacki, wiceprezes Zarządu Morskich
Portów Szczecin i Świnoujście ds. finansowych.
Zarząd portów sprzedał nabywcy, którego nazwy nie chce na razie ujawnić, 990 udziałów w tej firmie holowniczej, czyli 4,11 proc. w kapitale zakładowym.
Port sprzedaje też majątek ruchomy na rzecz świnoujskiej firmy Port Hol, która wykonuje usługi holownicze w tamtejszym porcie. Spółka ta zakupiła holowniki, tabor pływający oraz pilotówki. Jednak prezes
Bernacki nie chce ujawnić kwoty transakcji zasłaniając się tajemnicą handlową.
- Jeśli chodzi o pozostałe procedury sprzedaży, to są one daleko zaawansowane, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż
udziałów portu w pozostałych spółkach, jak i majątek ruchomy - mówi Bernacki.
Dobiegają końca negocjacje w sprawie sprzedaży udziałów ZMPSiŚ w Przedsiębiorstwie Usług Portowych Elewator Ewa. Do zbycia
jest 37,9 proc. w kapitale zakładowym spółki. Zbliżona ilość - 32,3 proc. jest do kupienia od portu w firmie Fast Terminals. Do nabycia jest także 5,79 proc. udziałów w Bulk Cargo Port Szczecin. To
przeładowca towarów masowych, który działa w rejonie Basenu Górniczego.
Nie wiadomo natomiast, kiedy rozpocznie się procedura sprzedaży portowych udziałów w spółce Drobnica Port Szczecin. Zarząd
Morskich Portów czeka na ostateczny werdykt sądu w sprawie podniesionego wiele miesięcy temu kapitału zakładowego tego podmiotu. Dopiero wówczas będzie wiedział, ile akcji może wystawić na sprzedaż i ile
są one warte.
Bardzo zaawansowane są także rozmowy o sprzedaży majątku ruchomego na rzecz Elewatora Ewa i ZUŻ. W pierwszym przypadku spółka eksploatująca elewator chciałaby kupić element tzw.
suprastruktury - ciąg technologiczny z urządzeniami do przeładunku ziarna ze statków. Natomiast ZUŻ negocjuje kupno od portu dzierżawionego dotychczas taboru pływającego, głównie holowników.
Według
Dariusza Bernackiego, o wiele więcej na temat wszystkich transakcji będzie można powiedzieć za ok. 2 miesiące, gdy zostaną sfinalizowane. Sprzedaż udziałów w spółkach eksploatacyjnych nakazuje portowi
ustawa.