Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Administracja morska kontra lądowa

Namiary na Morze i Handel, 2006-04-21
Zaraz po świętach wielkanocnych miały ruszyć prace remontowe na holenderskim transatlantyku Rotterdam, w którego konstrukcji znajduje się 180 t azbestu. Zgodę na przebudowę, która ma odbywać się w Porcie Północnym, wydał Urząd Morski w Gdyni. Nastąpiło to wbrew stanowisku Piotra Ołowskiego, wojewody pomorskiego, który zastrzegł, że ewentualne przystąpienie do usuwania azbestu na terenie portu - a nie w wyspecjalizowanej stoczni - wymaga jego zgody oraz zezwolenia Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, na wywóz odpadów za granicę. Andrzej Królikowski, dyrektor gdyńskiego UM, zapewnił, że prace będą bezpieczne dla otoczenia. Panele zawierające azbest usuwane będą za pomocą podciśnienia, a następnie pakowane w szczelne worki. Cały proces kontrolować będą specjalne czujniki. Zastosowana technologia wyklucza pylenie. Ponadto, azbest zostanie wywieziony w kontenerach, statkami, do Niemiec. Operacja usuwania azbestu będzie filmowana, a materiał zostanie udostępniony w internecie. Polska firma, która przeprowadzi prace, ma zgodę Głównego Inspektora Ochrony Środowiska na transport odpadów azbestowych. Usuwanie azbestu ze statku ma potrwać ok. miesiąca. Cały remont ma się zakończyć za 10-11 miesięcy. Jednostka ma zostać przerobiona na centrum hotelowo-szkoleniowe. Transatlantyk stoi w Gdańsku od 27 lutego br.
 
(PiF)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl