Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Przeprowadzka z Londynu do Gdyni

Namiary na Morze i Handel, 2006-04-21

Brytyjski armator, Star Reefers Inc, zalicza się do światowych liderów w przewozach ładunków chłodzonych, głównie owoców i innych łatwo psujących się towarów. Firma, której tradycje sięgają 1911 r., eksploatuje ok. 40 statków, z czego większość to jednostki własne, a kilkanaście jest czarterowanych na zasadzie bare-boat lub time-charter. W ub.r. flota armatora powiększyła się o 7 jednostek wartości 132 mln USD, cztery następne są w budowie, a zakup kolejnych kilku jest planowany. Zysk firmy wyniósł na koniec 2005 r. 31,2 mln USD. Otóż, właśnie Star Reefers Inc otworzyła, w lutym br., swoje biuro w Gdyni i nie byłoby w tym fakcie nic nadzwyczajnego, gdyby nie jego charakter. W ramach zmian organizacyjnych w Star Reefers, firma przechodzi na własne zarządzanie flotą, co dotąd nie było regułą. Nowe, polskie biuro przejęło już zarząd nad ośmioma statkami armatora, w połowie roku ma dojść kolejnych osiem, a docelowo - prawdopodobnie jeszcze więcej. Zarządzanie obejmuje techniczną, prawną i księgową obsługę statków, zakupy, a także pośrednictwo w zatrudnianiu marynarzy. (Już i obecnie statki armatora obsadzane były w znacznym stopniu polskimi załogami.) Gdyńskie biuro będzie ściśle współpracowało z londyńskim, ale zakres jego autonomii będzie znaczny. Zatrudnia, jak na razie, 9 osób, a jego szefem jest kpt. Adam Studziński. Przedstawiciele armatora z uznaniem wyrażali się o kwalifikacjach polskich pracowników, a przenoszenie funkcji zarządczych z Londynu, uznawanego za stolicę światowego shippingu, do Gdyni też ma swoją wymowę. To kolejny efekt globalizacji. Okazją do uroczystej inauguracji działalności polskiej placówki [10 kwietnia br.) było zawinięcie do Gdyni jednego ze statków armatora, Trojan Star, który przypłynął z ładunkiem bananów z Ameryki Środkowej.
 
(bom)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl