Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Utwardzą i udrożnią półwysep

Kurier Szczeciński, 2006-04-11

Od wkopania tablicy informacyjnej rozpoczęto wczoraj budowę dróg i utwardzanie terenów na Półwyspie Katowickim w szczecińskim porcie. Ma to ułatwić inwestorom budowę terminali przeładunkowych. Półwysep Katowicki znajduje się w rejonie Basenu Górniczego. Przygotowanie tego terenu wykona konsorcjum firm - niemieckiej Bilfinger Berger AG i szczecińskiej P.B. Calbud. Pierwszy etap inwestycji o wartości 16,8 mln złotych, które pożyczył Bank Światowy, obejmuje wykonanie nasypu przeciążającego oraz przebudowę ul. Cłowej wraz z budową parkingu dla samochodów ciężarowych. - To stosunkowo mała inwestycja w porównaniu do innych realizowanych w porcie, jednak bardzo ważna - uznał Marek Loss, przedstawiciel firmy Bilfinger Berger. Dodał, że jego spółka jest drugą największą firmą budowlaną w Niemczech, a droga, którą z Calbudem wybuduje w porcie, będzie mierzyła 1200 metrów. Roboty mają zostać zakończone w pierwszym półroczu 2007 r. Potem teren ma zostać oddany do dyspozycji ewentualnym inwestorom. Planuje się, że zbudują oni infrastrukturę pod przeładunki towarów masowych - sypkich i płynnych. Podczas uroczystości otwarcia prezes Calbudu Edward Osina stwierdził, że lokalne firmy nie mają na razie szans, aby znaleźć uznanie w oczach komisji przetargowych jako liderzy takich konsorcjów. - O tym, czy mamy szansę na start w przetargu, decyduje specyfikacja warunków zamówienia, a tę ustala inwestor, który nas albo dopuszcza, albo eliminuje - wyjaśniał potem dziennikarzom E. Osina. Według niego, barierą są "sztuczne progi" dotyczące wartości inwestycji już zrealizowanych przez startujący podmiot. Jego zdaniem, błąd tkwi w ustawowych zapisach. - My nie eliminujemy lokalnych firm, przecież uczestniczą w konsorcjach realizujących trzy duże inwestycje w porcie. Natomiast nie mogą być one liderami tych konsorcjów, bo pewne wymogi stawia Unia i Bank Światowy. Każdorazowo więc dobiera się "parametry", jakie musi spełnić dana firma, do wielkości przedsięwzięcia - tłumaczył z kolei Dariusz Rutkowski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Jak poinformował prezes ZMPSiŚ, przygotowując teren na półwyspie, port chce przyciągnąć inwestorów do budowy nabrzeży, placów i obiektów przeładunkowych. Jeżeli jednak tacy by się nie znaleźli, zarząd portów sam wykona dalsze etapy rozbudowy tego rejonu, ale dopiero po 2010 roku. Powstałyby wtedy m.in. dwa nabrzeża - Dąbrowieckie o długości 240 m i Kujawskie - 160 m.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl