Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Warsztaty portowe z ambicjami

Kurier Szczeciński, 2006-04-06

Więcej ludzi do produkcji potrzebują Portowe Centralne Warsztaty Mechaniczne, które coraz mocniej wchodzą w branżę stoczniową i konstrukcji stalowych. W firmie trwa więc restrukturyzacja kadr. - Musimy przekwalifikować więcej ludzi z gospodarki remontowej do produkcji okrętowej. Robimy to we współpracy ze związkami zawodowymi - informuje prezes Dariusz Szewczyk. PCWM to spółka, w którego kapitale udziały ma Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz pracownicy. Początki działalności remontowej w porcie sięgają 1963 r. Wtedy został powołany podmiot, którego zadaniem była renowacja urządzeń portowych, m.in. żurawi, suwnic, pojazdów przeładunkowych. Obecny kształt firma uzyskała w 1991 r. na bazie byłego zakładu portowego, usytuowanego na terenie o powierzchni ok. 50 tys. metrów kwadratowych przy ul. Ludowej w Szczecinie. Spółka zatrudnia ok. 90 osób. Zmiany na rynku wymuszały na firmie stopniowe wchodzenie także w produkcję oraz usługi poza portem. - Obecnie z produkcji okrętowej mamy znacznie większe przychody niż z remontów - mówi prezes Szewczyk. Jako podwykonawca PCWM zbuduje po trzy czwarte każdego z pięciu kadłubów statków patrolowców dla Norwegii. Pierwszy spółka już przekazała. Jednostki te zakontraktowała "Gryfia". Firma realizuje też inwestycje na lądzie. - Dla spółki Bolagen zbudowaliśmy w Szwecji całą linię do obróbki drewna - informuje prezes. W zeszłym roku warsztaty wykonały dla tej linii maszyny, następnie przewiozły je do Szwecji, a potem zmontowały. Wartość kontraktu -ponad milion złotych. Przy ul. Ludowej budowano też elementy wielkich wycieczkowców, które dostarczano do znanej francuskiej Stoczni Saint Nazaire. - Z kolei ze Stocznią Szczecińską Nową współpracujemy przy realizacji przez tę firmę kontraktu rządowego na dostawę elementów do budowy statków w stoczni wietnamskiej - mówi Szewczyk. - Na te jednostki wykonaliśmy prowadnice kontenerowe. Trwają rozmowy na temat dalszej współpracy.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl