Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Wokół niemieckiego kanału

Kurier Szczeciński, 2006-03-21
SŁABYM zainteresowaniem posłów i senatorów cieszyła się referowana wczoraj sprawa niemieckiego kanału HoFriWa i portu w Schwedt. Przed kilkoma dniami alarm podniósł poseł Krzysztof Zaremba (PO). Twierdził, że niemieckie inwestycje godzą w interesy gospodarcze Polski. Sytuację wokół kanału HoFriWa, którym niewielkie statki rzeczno-morskie mogłyby omijać port w Szczecinie i zawijać prosto do Schwedt, przedstawił Andrzej Kreft, dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. To m.in. on uczestniczył w posiedzeniach grupy roboczej, która powstała w ramach polsko-niemieckiego zespołu rządowego. Wysłuchiwali go członkowie Zachodniopomorskiego Zespołu Parlamentarnego -pięciu posłów i senatorów. - Sprawę niemieckich inwestycji hydrotechnicznych i polsko-niemieckich rozmów na temat Odry granicznej oraz kanału HoFriWa wielokrotnie omawiano na łamach lokalnych mediów - przypomniał Kreft. - Ponadto poruszane one były na seminariach i konferencjach oraz posiedzeniach sejmowych komisji. Jak nam powiedział dyrektor, Niemcy są podzieleni w sprawie kanału. Poszczególne resorty i instytucje oraz samorząd mają nieco odmienne stanowiska. Po stronie niemieckiej były już, wykonane dokumentacje techniczne i uzgodnienia. Brakowało tylko jednego istotnego elementu - zgody strony polskiej. Jest ona konieczna, bo szlak w niemieckiej wersji wszedłby na wewnętrzne wody polskie (Odra Zachodnia). - Przez ten czas wszystkie pozwolenia i uzgodnienia po stronie niemieckiej wygasły i procedury muszą się rozpocząć od nowa - mówi dyr. Kreft. Tymczasem polsko-niemiecki zespół roboczy ma się spotkać na początku kwietnia w Berlinie. Być może uda się wreszcie wynegocjować korzystny dla Polski wariant trasy żeglugowej.
 
kl
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl