Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Czekając na nowych armatorów

Namiary na Morze i Handel, 2006-03-10

Rozmowa z Mark`iem Nauwelaersem, prezesem terminalu VGN - W 2005 r. przeładowano w terminalu VGN ok. 3500 TEU. Czy to dobry wynik i jakich przeładunków spodziewa się pan w tym roku? - Jesteśmy zadowoleni z tego wyniku - tym bardziej, że był to tak naprawdę pierwszy rok regularnej pracy terminalu. W tym roku spodziewamy się dalszego wzrostu przeładunków - do ok. 7000 TEU. Chciałbym też wspomnieć, że dla wielu ładunków opracowaliśmy lądową logistykę przewozu. - Co skłoniło terminal do nawiązania współpracy z PCC Rail Containers i do zainteresowania się terminalem w Brzegu Dolnym? - Głównym powodem nawiązania tej współpracy był fakt, że prywatny przewoźnik intermodalny, z doświadczeniem w przewozach kolejowych, doskonale nam "pasował". Poza tym, transport kolejowy najlepiej się sprawdza w naszej praktyce. Terminal w Brzegu Dolnym był pomysłem naszego partnera, PCC Rokita SA. Jego położenie generuje obrót kontenerowy i zapewnia łatwy dostęp dla klientów z południowej Polski. Wspólnie zamierzamy działać na rzecz rozwoju lądowych terminali intermodalnych. - W jaki sposób oddziałuje na was obecność terminalu kontenerowego w Szczecinie? - Ponieważ dopiero rozpoczęliśmy działalność, trudno jest ocenić w jaki sposób i czy w ogóle oddziałuje na nas terminal kontenerowy w Szczecinie. Poza tym Drobnicę Port Szczecin traktujemy jako naturalną i pozytywną konkurencję. - Czy i kiedy można spodziewać się nowych połączeń feederowych między Świnoujściem a portami europejskimi? - Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z armatorem Baltic Container Lines, który obsługuje nasz terminal. Obecnie zawija do nas dwa razy w tygodniu. W przyszłości spodziewamy się większej liczby kursów. Poza tym, jesteśmy przekonani, że położenie naszego terminalu, a więc głębokość akwenu 13,2 m i lokalizacja tuż na wybrzeżu Morza Bałtyckiego sprawi, że - wraz ze zwiększają ca się ilością ładunków - pojawią się także nowi armatorzy. - Dziękuję za rozmowę
 
Andrzej Wrzesiński
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl