Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Zbudują port kontenerowy

Kurier Szczeciński, 2006-03-21
WIELOLETNIE starania stały się faktem. Wczoraj zarząd portów podpisał umowę z konsorcjum firm, które przygotują tereny pod terminal kontenerowy na Ostrowie Grabowskim w Szczecinie. - DLACZEGO budujemy ten obiekt? Bo jesteśmy jedynym portem na Bałtyku, a być może w Europie, który nie ma nowoczesnej suwnicy kontenerowej – stwierdził Dariusz Rutkowski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Bazę pod przeładunki i składowanie kontenerów wykona wyłonione spośród czterech podmiotów konsorcjum JVMoebius-Boegl Szczecin II. Jego liderem jest firma Josef Moebius Bau AG z Hamburga. Wybór zaakceptował Bank Światowy. - Firma prowadzi działalność w zakresie budownictwa hydrotechnicznego, drogowego, podziemnego a także znana jest z innowacyjnych rozwiązań i technologii - poinformował Wojciech Sobecki, rzecznik portu. - Wybudowała m.in. ląd stały dla zakładów Airbusa w hamburskim porcie, pogłębiała akweny w szwedzkim Geavle oraz tor wodny Szczecin-Świnoujście. Prowadzi też prace hydrotechniczne w portach mórz: Bałtyckiego, Śródziemnego i Czarnego. Koszt netto inwestycji wyniesie prawie 70,6 min zł. W terminalu będzie można przeładowywać rocznie do 80 tys. kontenerów 20-stopowych (TEU). W zeszłym roku port przeładował ok. 36 tys. TEU, lecz ilość towarów w pojemnikach wzrasta od kilku do kilkudziesięciu procent rocznie. - Można powiedzieć, że dziś port wychodzi poza swoje stare granice - stwierdził Władysław Lisewski, wiceprezes ZMPSiŚ ds. inwestycji. -W rejonie przeładunków powstanie m.in. nabrzeże fińskie o długości 240 m wraz z rampą ro-ro. 75 procent pieniędzy, na projekt dała Unia Europejska, reszta po chodzi z pożyczki Banku Światowego. Budowa ma być zakończona za półtora roku. - Za 18 miesięcy będziemy mogli wydzierżawić teren kontrahentowi, który wyposaży go w sprzęt przeładunkowy - powiedział Lisewski. - Poszukujemy dużego solidnego operatora, który już działa na rynku światowym, bo przy okazji rozwiąże nam problem pozyskania ładunków dla tej bazy - dodał Rutkowski. Jak poinformowała Janina Mętrak, dyrektor departamentu transportu morskiego w resorcie transportu, w skali kraju na infrastrukturę morską zostało przeznaczone 120 mln euro. W tych ramach finansowanych będzie 9 projektów, w tym 2 zgłoszone przez ZMPSiŚ. Optymistą jest Radosław Czapski, koordynator projektów infrastrukturalnych w transporcie w Banku Światowym: - Wierzę, że terminal kontenerowy i centrum logistyczne w Szczecinie mają szansę powodzenia, bo tendencje w przewozach kontenerów na świecie widać okiem nieuzbrojonym.
 
kl
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl