Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Więcej kontenerów w Świnoujściu

Namiary na Morze i Handel, 2006-03-10

Pierwszy pełny rok działalności terminalu VGN w Świnoujściu pokazał, że wcześniejsze prognozy szefostwa spółki powoli się sprawdzają. Przeładunki systematycznie rosną, rozwija się współpraca między terminalem a przewoźnikami lądowymi, a spółka szuka powiązań z terminalami intermodalnymi w głębi kraju. W ub.r. w terminalu przeładowano 3429 TEU, z czego 99% stanowił eksport via Hamburg i Bremerhaven, i obsłużono 52 statki. Podstawowe ładunki przechodzące przez terminal to: produkty chemiczne, cukier, ryby mrożone i półprodukty spożywcze. Terminal obsługiwany jest przez statki Baltic Container Lines. Kursują one w relacji Świnoujście - Hamburg i Świnoujście - Bremerhaven. Jednostki zawijają zarówno w drodze do i ze Szczecina. Średnio, na statek ładowane jest BO-8O TEU, a przeciętna wydajność w eksporcie wynosi 18-20 kontenerów na godz. Terminal pracuje całą dobę, 7 dni w tygodniu, a statki obsługiwane są zaraz po zacumowaniu. Głównym armatorem oceanicznym obsługiwanym przez VGN był P&O Nedlloyd (obecnie Maersk Line). Wśród pozostałych byli m.in. Hanjin, Cosco i ZIM Lines. Dwa razy w tygodniu do Świnoujścia dociera pociąg PCC Raił Containers, z ok. 50 kontenerami z terminalu w Brzegu Dolnym. Skład dostarcza zarówno własne ładunki PCC Rokita, jak również innych gestorów z okolic Wrocławia. VGN Polska uczestniczył w budowie terminalu intermodalnego w Brzegu Dolnym, m.in. w konsultacjach podczas projektowania placów składowych. Spółka dostarczyła też tam własny reach stacker marki Kalmar, który obsługuje 100% przeładunków w tamtejszym terminalu. Dowozy ładunków samochodami mają niewielki udział w obsłudze terminalu VGN i głównie dotyczą przewozu kontenerów do Euro Terminalu Ltd (dawniej Odra Portu] w Świnoujściu. Firma, jako jedna z nielicznych w Polsce, posiada samowyładowczą naczepę kontenerową 20'-40' typu side-loader. W zeszłym roku terminal VGN nie obsługiwał transportów papieru w kontenerach., dostarczanych barkami ze Schwedt. Ładunki te mają ponownie pojawić się w br. W tym roku firma planuje też pozyskanie ładunków importowych z południowo-zachodniej Polski. Działania te podejmuje wspólnie z PCC Raił Containers. Plany obejmują także dalszy rozwój współpracy z armatorami, zwiększenie częstotliwości zawinięć statków i przeładunki na poziomie 7000 TEU. Jeśli chodzi o inwestycje, to warto wspomnieć o planowanym wydłużeniu nabrzeża kontenerowego, o ok. 80 m, powiększeniu i utwardzeniu placów składowych oraz wprowadzeniu systemu informatycznego do zarządzania ruchem kontenerów.
 
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl