Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Chce ustabilizować finanse

Kurier Szczeciński, 2006-03-06
Adolf Wysocki chce ustabilizować sytuację finansową Stowarzyszenia Biuro Promocji Żeglugi Morskiej Bliskiego Zasięgu. Ten znany menedżer branży shippingowej został nowym prezesem organizacji, która działa już piąty rok, a siedzibę ma w Szczecinie. A. Wysocki ma tytuł doktora i pracuje w Korporacji Unity (grupa Euroafriki Linie Żeglugowe) na stanowisku dyrektora ds. badania rynku i rozwoju. Aktywnie uczestniczy w konferencjach i wykładach dotyczących branży transportowej. Bierze także udział w gremiach europejskich. Teraz deklaruje poprawienie kondycji Biura Promocji, które od powstania w 2001 r. boryka się z kłopotami finansowymi. Środki członków wspierających (firm morskich) nie wystarczają bowiem na w pełni aktywną działalność i mimo licznych próśb poprzednich zarządów SBPŻMBZ państwo nie kwapi się ze wsparciem. Ostatnie pieniądze od rządu biuro otrzymało w 2002 r. - i to nie bezpośrednio, lecz w formie dofinansowania ekspertyz. Taka sytuacja utrudnia rozszerzenie działalności o charakterze eksperckim i doradczym. Tymczasem sieć takich biur istnieje w całej Europie. Na przykład w Belgii rząd dotuje tamtejsze biuro "Short Sea Shipping" w 100 procentach. Podobnie jest w: Danii - 84 proc; Finlandii - 70 proc; Niemczech - 48 proc (27 proc - landy). - Mamy światełko w tunelu, które daje nadzieję, że wyjdziemy z problemów. Pozyskaliśmy tylu członków wspierających, że umożliwi nam to finansowanie bieżących potrzeb - mówi A. Wysocki. - Mamy też pomysł na załatanie dziury budżetowej, która powstała w poprzednim okresie. Prezes Wysocki pokłada nadzieję w Finlandii, która przejmie kierowanie Unią Europejską od lipca br. Finowie organizują kilka projektów, w które wpisuje się także polskie biuro. Ponieważ SBPŻMBZ nie ma co liczyć na pieniądze ze strony państwa, chce się przyłączyć do współpracy z podobnymi organizacjami w UE. Jak poinformował nas dyrektor szczecińskiego biura, Krzysztof Lewanowicz, jednym z najważniejszych zadań Stowarzyszenia jest "bardziej efektywna integracja intermodalnych łańcuchów transportowych, włączając w nie porty morskie jako węzły transportowe". Obecnie Biuro ma 33 członków. Są wśród nich porty i armatorzy z obu części Wybrzeża. Jednym z celów Stowarzyszenia jest zachęcanie przewoźników do przerzucania transportu ładunków z europejskich dróg na tzw. autostrady morskie. W minionych latach Biuro bezskutecznie mediowało na rzecz utworzenia linii promowej z Kłajpedy do Szczecina/Świnoujścia, a także z Dunkierki do Esbjerg.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl