Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Bliżej gazoportu?

Kurier Szczeciński, 2006-02-09

LIST intencyjny w sprawie budowy gazoportu w Świnoujściu podpisano wczoraj w Szczecinie. Dokument pozwala rozpocząć formalną współpracę z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem przy opracowywaniu studium wykonalności tej inwestycji. PODOBNY list PGNiG podpisze za parę dni z portem w Gdańsku, który konkuruje ze Świnoujściem o lokalizację morskiego terminalu odbioru skroplonego gazu ziemnego. - Jeden z dzienników porównał koszty inwestycji w obu portach na korzyść Gdańska. Dziś jednak są to tylko koszty teoretyczne, bo nie są zweryfikowane przez studium wykonalności. Tymczasem zakres przedsięwzięcia jest znacznie szerszy - stwierdził Dariusz Rutkowski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Michał Nowicki, zastępca dyrektora ds. planowania w departamencie rozwoju i inwestycji PGNiG unikał wypowiedzi na temat zalet i wad każdego z przewidywanych miejsc budowy gazoportu. - Zrobiliśmy tylko wstępne analizy. Dla każdej lokalizacji opracowywane są różne warianty, a także skutki jej wyboru w różnych opcjach i scenariuszach - stwierdził jedynie. Wicedyrektor PGNiG wyjaśniał, że koncepcja i budowa terminalu to nie wszystko. Cały projekt musi też objąć kwestie zakupu gazu, jego transportu, przeładunku, rozbudowy sieci przesyłowej oraz późniejszej sprzedaży. Firma konsultingowa będzie więc musiała zająć się w studium wykonalności inwestycji aż dziesięcioma "zakresami tematycznymi". W dokumencie znajdzie się też rekomendacja nt. finansowania. Marszałek województwa, Zygmunt Meyer, poinformował dziennikarzy, że powołany w regionie zespół ekspertów zleci dodatkowo wykonanie opracowań dotyczących wpływu inwestycji na środowisko, dystrybucji gazu oraz bezpieczeństwa samego terminalu. Według założeń PGNiG, roczna przepustowość terminalu szacowana jest na 3-5 mld sześć. gazu. Koszt inwestycji to ok. 400 min euro - bez kosztów statków. Potencjalne źródła dostaw gazu to Algieria, Egipt, Libia, Nigeria, Norwegia, Katar.
 
kl
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl