Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Polski kapitan zatopił samochodowiec

Namiary na Morze i Handel, 2006-01-27
Sędzia amerykańskiego sądu rejonowego US District Court, Harold Baer, orzekł w połowie stycznia, że Otal Investments, armator kontenerowca Kariba, poniesie wyłączną odpowiedzialność za kolizję, która doprowadziła do przewrócenia się i zatonięcia wielkiego samochodowca Tricolor, należącego do Wallenius Wilhelmsen. Głośny w mediach wypadek miał miejsce we mgle, w kanale La Manche, w grudniu 2002 r. Sędzia stwierdził, że zatopieniu Tricolora winny jest wyłącznie polski kapitan Kariby, którego "nawigacyjne decyzje przeczyły logice" i który mógł, zdaniem sędziego, uniknąć kolizji po prostu zwalniając, zamiast dokonywać dwukrotnie zwrotów w prawo.
 
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl