SZCZECIN jest drugim po Miami portowym miastem, w którym niemiecki armator Phoenix Reederei
GmbH zdecydował się utworzyć lokalną spółkę. Jak podkreślają przedstawiciele niemieckiego inwestora, wybór naszego miasta nie był przypadkowy.
- Zdecydowało korzystne położenie Szczecina i przyjazne
nastawienie władz miasta - podkreśla Mirosław Buldo, prokurent Phoenix Polska Sp. z o.o. - W ocenie zarządu firmy, Szczecin ma przed sobą ogromne perspektywy. Dlatego chcielibyśmy znaleźć się w pierwszym
rzędzie firm współuczestniczących w modernizacji portu i budowie bazy armatorskiej.
Polska spółka będzie kierowana przez absolwentów Akademii Morskiej i Politechniki Szczecińskiej. Oficjalnie
rozpocznie działalność w najbliższą sobotę. W ciągu dwóch lat zamierza utworzyć w Szczecinie agencję obsługującą własne statki. Przedstawiciele spółki oceniają, że w roku 2007 na 30 jednostkach oraz
obsługiwanych przez Phoenix pracować będą w większości polskie załogi (nowo kupiona jednostka - m/v "Phoenix Cruiser" jest obsadzana przez polskich marynarzy). Kolejnym celem jest budowa i otwarcie
wysoko wyspecjalizowanego warsztatu naprawy silników i urządzeń dla jednostek pływających.
- Przewidujemy, że do końca 2007 roku zatrudnimy około 500 osób - mówi M. Buldo. - Odnośnie zespołu na lądzie
nasze przewidywania określają tę liczbę na 50 osób - proporcjonalnie do obsługiwanej ilości statków. W tej grupie interesują nas inżynierowie (inspektorzy i konstruktorzy), monterzy, spawacze, mechanicy i
malarze. Spodziewamy się również otwarcia działu stoczniowego w Szczecinie, czyli utworzenia stałego zespołu podwykonawców dla stoczni budujących nowe statki lub sekcje dla naszych statków za granicą, jak
i dla innych, głównie zaprzyjaźnionych armatorów niemieckich.
W dalszej perspektywie spółka zamierza otworzyć armatorski dział zakupów i sprzedaży, bazujący na polskim rynku produ-cenckim i
materiałowym, a także pośredniczyć w nawiązaniu współpracy między miastami - portami: Szczecin - Leer.
Według zapewnień prokurenta spółki, przejmie ona dotychczasowe kompetencje Phoenix Reederei w
organizowaniu - na dotychczasowych zasadach - brygad roboczych do planowych napraw i remontów statków na całym świecie.