Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Chcieliby jak Remontowa

Kurier Szczeciński, 2006-01-30
Na początku stycznia Szczecińska Stocznia Remontowa "Gryfia" zwodowała kadłub pierwszego z serii pięciu patrolowców dla norweskiej straży przybrzeżnej. Natomiast kierownictwo firmy cieszy się, że m.in. z tego powodu służby marketingowe firmy zanotowały wzrost zapytań potencjalnych klientów o możliwość realizacji konkretnych ofert. - Pytania dotyczą głównie budowy małych statków przeznaczonych do zadań specjalnych - mówi Paweł Prus z działu marketingu "Gryfii". - Z naszego punktu widzenia świadczy to więc również o istnieniu niszy rynkowej i potwierdza słuszność przyjętego kierunku działań. Jak mówi pracownik marketingu, celem tych zabiegów jest "stworzenie warunków do podtrzymania ciągłości produkcyjnej stoczni, zwłaszcza w okresach nadwyżek mocy produkcyjnej". Inaczej mówiąc, stocznia pracuje nad tym, aby wszyscy mieli pracę, a firma dochody, gdy sezonowo zmniejszy się liczba statków do remontu. "Gryfia" ma także ambicje obniżenia jednostkowych kosztów produkcji. - W dalszej perspektywie konieczne będzie wejście na nowe, nieobsługiwane dotychczas rynki azjatyckie i pozyskanie tam klientów - dodaje Prus. Jego zdaniem, dobre wyniki "Gryfii" za rok ubiegły (około 4 mln zł zysku) to w dużej mierze konsekwencja zmian, które od dwóch lat zachodzą w zarządzaniu firmą. Trwa wyprzedaż zbędnego majątku, zracjonalizowano zatrudnienie przesuwając pracowników między działami. Zreorganizowano też piony marketingu i techniczny, wdrożono nowy system normowania pracy oraz motywacyjnego wynagradzania. W trakcie realizacji jest kompleksowa informatyzacja stoczni. Załoga firmy i jej kierownictwo chcieliby, żeby w przyszłości Gryfia stała się ich własnością. Liczą, że ewentualna prywatyzacja spółki skarbu państwa umożliwi im zakup pakietu akcji. W tym celu pracownicy powołali nawet grupę inicjatywną. W Szczecinie bacznie przyglądali się eksperymentowi z Gdańską Stocznią Remontową, której szefostwo i załoga stali się akcjonariuszami. Pod handlową marką "Remontowa" tamtejsza firma liczy się na światowym rynku i przynosi dochody.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl