Dwa statki zwodowano pod koniec 2005 r. w Stoczni Gdynia. Pierwszy z nich, Maersk Diadema, to prototypowy
kontenerowiec komorowy o zdolności przewozowej 4546 TEU i nośności 58 tys. t. Jest on budowany dla niemieckiego armatora MS Charlotte Wulff John-Peter Wulff Schiffahrtsgesellschaft mbH & Co. KG. z
Kollmar. To największy kontenerowiec powstający obecnie w polskich stoczniach.
Druga jednostka to Vasco da Gama, o zdolności przewozowej 2700 TEU i nośności 39 tys. t. Odbiorcą jest niemiecki armator
Peter Dohle Schiffsbeteiligungs -KG GmbH & Co.
Z kolei w Stoczni Gdańskiej, w połowie grudnia, spłynął na wodę kontenerowiec Westertal, o zdolności przewozowej 2 700 TEU i nośności 39 tys. t.
Odbiorcą jest niemiecki armator Westertal Shipping GmbH & Co. KG.