Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Gryfii dobrze się wiedzie

Kurier Szczeciński, 0000-00-00

Około czterech milionów złotych zysku netto zanotowała w zeszłym roku Szczecińska Stocznia Remontowa "Gryfia" SA. - To najlepszy wynik finansowy wśród polskich stoczni remontowych, w których większościowym udziałowcem jest Skarb Państwa - informuje Paweł Prus z działu marketingu spółki. Przychody ze sprzedaży w 2005 r. wyniosły 145 mln zł. - To wynik wyższy od zakładanego, a w zakresie remontów przewyższa rezultat osiągnięty w 2004 r. - mówi Prus. W tym czasie zatrudnienie się nie zmieniło i na koniec roku wyniosło ponad 1200 osób. - Każdego miesiąca stocznia daje też pracę 400 osobom z kooperacji - dodaje pracownik "Gryfii". W porównaniu do 2001 r. przeciętne miesięczne wynagrodzenie wzrosło w stoczni o 560 zł, czyli o 22 proc. - Największą sprzedaż, 30 procent obrotu, firma uzyskała dzięki tradycyjnie dobrej współpracy z armatorami niemieckimi. Od lat w czołówce są również kompanie norweskie, brytyjskie i cypryjskie. Stałymi klientami, ale o mniejszym udziale w przychodach, są armatorzy z Holandii, Islandii, Szwecji, Grecji i Rosji - wylicza Prus. Kompanie krajowe mają niewielki udział w usługach "Gryfii". Podobnie zresztą jak firmy rosyjskie, które mają trudności z pozyskaniem źródeł finansowania kontraktów remontowych. "Gryfia" specjalizuje się także w budowie niewielkich jednostek rybackich i promów. W ubiegłym roku natomiast podpisała kontrakt na budowę pięciu jednostek patrolowych dla norweskiej straży przybrzeżnej, z możliwością budowy pięciu kolejnych. - Pierwszy patrolowiec został zbudowany na początku stycznia - informuje pracownik marketingu. Jak twierdzą w spółce, podpisanie tak poważnego, długoterminowego kontraktu wpłynęło na wzrost zainteresowania "Gryfią" na rynku europejskim. Jednym z najważniejszych zadań w 2006 r. będzie prywatyzacja firmy. - W ostatnim czasie została powołana przez pracowników grupa inicjatywna, mająca na celu wspomóc prywatyzację przedsiębiorstwa - informuje Prus. Opracowana przez zarząd koncepcja zakłada prywatyzację z udziałem głównie pracowników, jako przyszłych inwestorów i akcjonariuszy. - Ostateczna decyzja o rozpoczęciu przygotowań i samego procesu prywatyzacji należy do właściciela, ministra Skarbu Państwa - przypomina Prus.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl