Rozmowy o kontraktach w Wenezueli idą w dobrym kierunku. Myślę, że w ciągu miesiąca wszystko będzie jasne -
twierdzi Zbigniew Gomułka, wiceprezes i dyrektor handlowy Stoczni Szczecińskiej Nowej.
W październiku ub.r. prezes Gomułka gościł w Ameryce Południowej, m.in. w Wenezueli. Po powrocie podkreślał, że
rozmowy były bardzo owocne. SSN miałaby pomóc m.in. w modernizacji stoczni, przygotowaniu dokumentacji technicznej statków, budowie holowników i jednostek do przewozu asfaltu oraz kształceniu w Polsce
specjalistów stoczniowych z Wenezueli.
- Obecnie jesteśmy na etapie zapytania ofertowego. Kontrakty będziemy zawierali bezpośrednio ze stoczniami, ale ich gwarantem będzie państwowy koncern paliwowy
PDV. Jest to bardzo atrakcyjny biznes - mówi Gomułka.
Co ciekawe, PDV podpisała memorandum z irańską stocznią Sadra Iran Marine Industrial Co., dotyczące inwestycji okrętowych w latach 2005-2012,
być może także budowy gazowców LNG, oraz szkolenia wenezuelskich techników i stoczniowców. Ponadto, Caracas chce modernizować swoje statki we współpracy z Argentyną i Brazylią.
- Mają do tego prawo.
Jednak kontrakty z Iranem w niczym nam nie przeszkadzają, gdyż dotyczą innych dziedzin - stwierdził wiceprezes SSN.