Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Stena cumuje sama

Namiary na Morze i Handel, 2006-01-13
Od protestu przed terminalem promowym Stena Line rozpoczęli 2006 r. związkowcy i pracownicy Wydziału Usług Żeglugowych i Portowych w gdyńskim porcie. Powodem akcji była rezygnacja szwedzkiego armatora z ich usług podczas cumowania dwóch promów Stena Nordica i Stena Baltica. Protest, który trwał 10 minut, miał na celu, według Stena Line, wymuszenie ponownego zawarcia umowy na usługi cumownicze z WUŻ, która wygasła 31 grudnia ub.r. Zdaniem protestujących, zwolnienie Steny Line z korzystania z holowników, podczas wchodzenia do portu, jak i z usług cumowania, powoduje ogromne straty dla zajmujących się tym firm. Związkowcy szacują, że jest to kilka milionów złotych rocznie. Ponadto, według pracowników WUŻ, chodzi o bezpieczeństwo żeglugi w porcie. Jako przykład, podają niedawną kolizję promu Stena Baltica z gdyńskim falochronem (statek wpływał do portu bez pomocy holownika). Decyzja o zakończeniu współpracy miała, ze strony szwedzkiej firmy, charakter czysto ekonomiczny i wiązała się z redukcją kosztów. Obecnie, prace cumownicze przy promach wykonują pracownicy armatora. Władze Stena Line podkreślają, że mają oni wymagane uprawnienia i wyposażenie.
 
(PiF)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl