Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Kontenery na miarę

Namiary na Morze i Handel, 2005-12-09

Kiedy w grudniu 2002 r. Anglicy z Gridpath Group pojawili się w dawnej szczecińskiej fabryce kontenerów Unikon, a późniejszej - Box Europe, pracownikom i kierownictwu tej firmy wydawało się, że chociaż wokoło świat się zmienia, to na ok. 17 ha terenu przy Szosie Stargardzkiej, będzie po staremu. I to bez względu na to, czy zakład jest w rękach polskich, norweskich czy brytyjskich. A była to perspektywa mało ciekawa. - Było brudno, brakowało szyb w halach fabrycznych, a wokół leżało pełno metalu. Dla nas ten złom to były pieniądze. I nie mogliśmy zrozumieć, dlaczego nikt ich dotychczas nie chciał wziąć - mówi Mark Pett-Ridge, dyrektor ds. sprzedaży Gulf Intermodal Sp. z o.o., pod którą to obecnie nazwą funkcjonuje firma. Później zrozumieli dużo więcej i przystąpili do restrukturyzacji zakładu. Zatrudnienie zmniejszyło się z ponad 600 do 230 osób. Odeszło dotychczasowe kierownictwo i obecnie firmą kierują właściciele, ale nowa, polska dyrekcja jest już formowana. Stopniowo remontowane są hale i biura. Budynek dyrekcyjny, po odnowieniu, będzie wynajęty, a zarządzający fabryką przejdą do obiektu położonego bliżej miejsca produkcji. Zmienił się też jej profil. - Nie będziemy wytwarzać kontenerów standardowych. Z Chinami nie da się wygrać w tej dziedzinie. "Szyjemy na miarę", stosownie do życzeń klienta. Mamy duże, dobrze wyposażone, w komputery i programy, biuro projektowe. Dostajemy od zamawiającego parametry kontenerów, lub innych zasobników, a on od nas odbiera gotowe wyroby - mówi Mark Moor, współwłaściciel i dyrektor techniczny Gulf Intermodal. Podkreśla, że fabryka jest wystarczająco dobrze wyposażona w maszyny i urządzenia, by wykonywać skomplikowane technicznie produkty. Obiekty produkcyjne zajmują ok. 27,9 tys. m2. Zakład jest samowystarczalny. - Mamy wszystkich potrzebnych specjalistów produkcji, inspektorów nadzoru i silny dział kontroli jakości. Dysponujemy uprawnieniami Det Norske Veritas, Germanischer Lloyd, Polskiego Rejestru Statków - dodaje Moor. Gulf Intermodal eksportuje 95% wyrobów. Produkuje kontenery specjalistyczne i urządzenia do transportu towarów dla dużych europejskich firm: sieci browarów Warsteiner w Niemczech, firm logistycznych - VOS Logistics, Raben, Wecon, a także dla przemysłu offshore oraz polskiej i brytyjskiej armii. Portfel zamówień jest wypełniony do końca marca 2006 r. - To dobrze wyposażony i położony zakład. Blisko wielkiego rynku niemieckiego. W Europie już o nas wiedzą. Teraz kolej na Polskę - mówi M. Pett-Ridge.
 
W. Jaszowski
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl