Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Wodowanie chemikaliowca

Nadmorski Przegląd Gospodarczy, 2005-12-01

Szósty z serii ośmiu chemikaliowców został zwodowany w Stoczni Szczecińskiej Nowa w listopadzie. Uroczystego zwolnienia "Bow Sea" z pochylni dokonała matka chrzestna Kinga Brandys, dziennikarka telewizyjna, od lat zajmująca się problematyką morską, a problemami szczecińskiej stoczni w szczególnym zakresie. Chemikaliowce ze Szczecina są największymi w swej klasie statkami na świecie. Mają nośność 39,5 tys. DWT, 182 m długości i 32,2 m szerokości. W 2001 r. budowa prototypowego chemikaliowca wpędziła stocznię w olbrzymie tarapaty. Przez długi okres stocznia "Porta Holding" nie była w stanie opanować technologii spawania zbiorników, co przyczyniło się do upadłości. Po wznowieniu produkcji przez Stocznię Szczecińską Nowa norweski armator Odfjell wznowił kontrakt na serię chemikaliowców. Opanowano technologię produkcji tych wysoce wyspecjalizowanych i skomplikowanych w budowie statków, które potwierdzają wysoką klasę polskiego przemysłu okrętowego, Pierwszy z serii sprzedany za 54 mln USD statek przyniósł stoczni stratę, jednakże obecne sprzedane po 75 mln USD jednostki przynoszą już zyski.
 
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl