Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Przepychanka na torach

Namiary na Morze i Handel, 2005-11-11
20 godzin oczekiwał pociąg z 40 cysternami nawozów w płynie z Zakładów Azotowych w Puławach, na wjazd do Bałtyckiej Bazy Masowej (BBM) na terenie gdyńskiego portu. Powodem postoju, który miał miejsce 13 października br., był konflikt między CTL Rail, przewoźnikiem ładunku, a PKP Cargo, które obsługują wjazd. CTL Rail twierdził, że skład bezprawnie zatrzymały PKP Cargo, pod pretekstem, że tory są zajęte. Marek Zaleśny, członek zarządu holdingu CTL Logistics (w którego skład wchodzi CTL Rail), uważa, że działanie spółki PKP Cargo to odwet za rezygnację z używania jej lokomotyw. Zatrzymany pociąg był pierwszym składem z lokomotywą CTL. Cezary Nowakowski, pełnomocnik CTL Logistics, poinformował, że transport został przepuszczony dopiero po wielu interwencjach w Urzędzie Transportu Kolejowego, PKP Polskie Linie Kolejowe i PKP Cargo. M. Zaleśny uważa, że blokowanie przez PKP Cargo pociągu jest złamaniem dyrektywy Unii Europejskiej, o równym dostępie do infrastruktury kolejowej oraz sprzeczne z ustawą o transporcie kolejowym. Według Krzysztofa Duszczyka, dyrektora Zakładu Przewozów Towarowych PKP Cargo w Gdyni, CTL Rail nie miał odpowiedniego pozwolenia na wjazd do BBM. Dopiero kiedy wystąpił po nie do firmy Navitrans, która jest spedytorem głównych klientów bazy, m.in. zakładów chemicznych z Tarnowa i Puław, wjazd na nabrzeże Szwedzkie w porcie był możliwy. Przedstawiciele zarządu PKP Cargo, komentując zajście, oświadczyli, że jedynym powodem przestoju były względy techniczne i niedociągnięcia formalne, niezależne od tej spółki. Duszczyk wyjaśnił, że do 1 października br., wjazd pociągów towarowych na teren bazy na zlecenie firmy Navitrans, obsługiwała spółka CTL. Natomiast od 1 października, zgodnie z umową zawartą z Navitransem, zajmuje się już tym PKP Cargo. Janusz Kupcewicz-Szwoch, prezes BBM, podkreślił, że kierowana przez niego spółka nie była zaangażowana w sprawę, gdyż odpowiada tylko za rozładunek dostarczonego transportu. Nieoficjalnie mówi się jednak, że przyczyną sporu było nieustalenie procedur wjazdu pociągu między CTL Rail, a Navitransem.
 
(rel, PiF)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl