Przy nieprzychylnej, angielskiej niemalże, pogodzie, 25 października br., rozpoczęto budowę głębokowodnego terminalu
kontenerowego DCT w Porcie Północnym, w Gdańsku. W uroczystości uczestniczyli przedstawiciele wszystkich "sprawców" przedsięwzięcia, m.in.: Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA, DCT Gdańsk SA, Macquarie
Bank, Banku DVB, koncernu budowlanego Hochtief, projektanta terminalu - Projmorsu, a także Ministerstwa Infrastruktury oraz Urzędu Miasta Gdańska.
Wszyscy podkreślali wielką rolę terminalu, zarówno
dla portu, jak i całej gospodarki polskiej. Zwrócono uwagę na fakt, iż inwestycja ta w sposób znaczący zmieni oblicze portu, na rzecz jego uniwersalizacji - i na lata wyznaczy jego nową pozycję w VI
Transeuropejskim Korytarzu Transportowym Północ - Południe.
Głębokowodny terminal kontenerowy, powstający nakładem ok. 190 mln euro, będzie największą inwestycją w polskim sektorze morskim.
Zdolność przeładunkowa, w pierwszym etapie realizacji, określana jest na poziomie 500 tys. TEU, a docelowo 1 mln TEU. Pierwsze zawinięcie statku do terminalu przewidywane jest na maj 2007 r. Dwa miesiące
wcześniej, przywiezione zostaną trzy wielkie suwnice nabrzeżowe.