Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Kredyt bez państwa

Kurier Szczeciński, 2005-11-09
Na plusie zakończyła Stocznia Szczecińska Nowa (SSN) październik. To w głównej mierze efekt sprzedaży akcji Kogeneracji, które firma dostała od państwa w ramach dokapitalizowania. Spółce z ul. Hutniczej udało się również podpisać pierwszy kredyt komercyjny bez poręczenia Skarbu Państwa. - Za październik wynik będzie dodatni, gdyż udało nam się sprzedać 2,1 mln akcji Kogeneracji. Pieniądze przeznaczymy na rozwój stoczni - wyjaśnia Grażyna Zabrocka, wiceprezes i dyrektor finansowy SSN. Zabrocka przypomina również, iż we wrześniu przy przychodzie ponad miliarda złotych stocznia zanotowała 9 mln zł straty netto. - Zakładaliśmy, że 2005 rok zakończymy wynikiem zero-plus, co oznaczałoby niewielki zysk na poziomie 715 tys. zł. W czerwcu doszły jednak akcje z dokapitalizowania, których, sporządzając wcześniej plan, nie uwzględniliśmy - tłumaczy. Jaki wynik finansowy osiągnie w tym roku Stocznia Nowa? Wiele zależeć będzie również od tego, w jakiej wysokości będzie musiała utworzyć rezerwy pod budowane w przyszłości statki, gdyby niektóre z nich okazały się nierentowne. Według dyrektor, tworzenie rezerw nie będzie konieczne, jeżeli kurs amerykańskiej waluty w stosunku do złotego utrzyma stosunkowo wysoką wartość, zbliżoną np. do obecnej. Wówczas nie będzie strat na budowanych jednostkach. W październiku stocznia zawarła też umowę na pierwszy od powstania w 2002 r. kredyt komercyjny, bez poręczenia Skarbu Państwa. - Dotyczy on finansowania sześciu prototypowych statków typu con-ro - informuje Zabrocka. Jednostki, które w stoczni oznaczono symbolem B-201, sfinansują banki zagraniczne - ABN Amro Amsterdam i ING Bank Amsterdam. Koordynatorem między nimi jest ABN Amro Polska. - Już w tej chwili odczuwamy zainteresowanie finansowaniem kontraktów także ze strony innych banków - twierdzi dyrektor finansowy. - Przygotowujemy dla nich pakiety ofert. Skierowane są do tych instytucji, które już nas finansują oraz tych, które chciałyby to robić w przyszłości.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl