Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Prom Polska-Norwegia?

Namiary na Morze i Handel, 2005-10-07
W prasie skandynawskiej, m.in. w branżowej "Scandinavian Shipping Gazette", na przełomie września i października ponownie pojawiły się informacje o spodziewanym otwarciu linii promowej łączącej Drammen w Oslofjordzie ze Świnoujściem. Jednak połączenie jest "w organizacji" od dawna i kilkakrotnie, już od 2004 roku, dochodziły do nas fale pogłosek o rychłym otwarciu linii. Według artykułów z lokalnego dziennika "Drammens Tidene" z 18 i 19 lutego 2005, linia miała być zainaugurowana minionego lata. Wtedy też informowano, że plany rozbudowy terminalu portowego czekały na rozpatrzenie w biurze miasta Drammen. Bezpośrednie połączenie nie należącej do Unii Europejskiej Norwegii z Polską pozwoli na sprzedaż tax-free na pokładzie promów. Wzrastający ruch pasażerski i towarowy pomiędzy Polską i Norwegią, otwiera duże możliwości przed inwestorami norweskimi, którzy są inicjatorami projektu. Nowopowstały armator ScandLink otworzył swoje biura przy nabrzeżu portowym w Drammen. Lokalny dziennik w portowym mieście Drammen pisał w maju br. o konferencji prasowej, na której mówiono o inauguracji połączenia Drammen-Świnoujście planowanej "w pierwszej połowie 2006 r." Potwierdziła to także ostatnio "Scandinavian Shipping Gazette". Jak poinformował ją Harald S. Thorstensen, dyrektor zarządzający ScandLink, firma ta rozważa obecnie trzy dostępne opcje, co do dostępnych na rynku statków, które mogłyby być zatrudnione w serwisie. Ujawnił jednak tylko tyle, że są to ro-pax'y o zdolności przewozowej między 200 a 500 pasażerów. Spekulacje obserwatorów rynku, a także pewne ogólnikowe sygnały z prasy skandynawskiej zawierają także sugestie, że linia między Polską a Norwegią mogłaby też zawierać zawinięcie do portu szwedzkiego, np. Malmo.
 
(pbs)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl