W prasie skandynawskiej, m.in. w branżowej "Scandinavian Shipping Gazette", na przełomie września i października
ponownie pojawiły się informacje o spodziewanym otwarciu linii promowej łączącej Drammen w Oslofjordzie ze Świnoujściem.
Jednak połączenie jest "w organizacji" od dawna i kilkakrotnie, już od 2004
roku, dochodziły do nas fale pogłosek o rychłym otwarciu linii. Według artykułów z lokalnego dziennika "Drammens Tidene" z 18 i 19 lutego 2005, linia miała być zainaugurowana minionego lata. Wtedy też
informowano, że plany rozbudowy terminalu portowego czekały na rozpatrzenie w biurze miasta Drammen.
Bezpośrednie połączenie nie należącej do Unii Europejskiej Norwegii z Polską pozwoli na sprzedaż
tax-free na pokładzie promów. Wzrastający ruch pasażerski i towarowy pomiędzy Polską i Norwegią, otwiera duże możliwości przed inwestorami norweskimi, którzy są inicjatorami projektu. Nowopowstały armator
ScandLink otworzył swoje biura przy nabrzeżu portowym w Drammen.
Lokalny dziennik w portowym mieście Drammen pisał w maju br. o konferencji prasowej, na której mówiono o inauguracji połączenia
Drammen-Świnoujście planowanej "w pierwszej połowie 2006 r." Potwierdziła to także ostatnio "Scandinavian Shipping Gazette". Jak poinformował ją Harald S. Thorstensen, dyrektor zarządzający
ScandLink, firma ta rozważa obecnie trzy dostępne opcje, co do dostępnych na rynku statków, które mogłyby być zatrudnione w serwisie. Ujawnił jednak tylko tyle, że są to ro-pax'y o zdolności
przewozowej między 200 a 500 pasażerów. Spekulacje obserwatorów rynku, a także pewne ogólnikowe sygnały z prasy skandynawskiej zawierają także sugestie, że linia między Polską a Norwegią mogłaby też
zawierać zawinięcie do portu szwedzkiego, np. Malmo.