Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Wreszcie ruch w VGN

Namiary na Morze i Handel, 2005-10-07
Wszystko wskazuje na to, że powoli rozkręcają się przeładunki w świnoujskim terminalu kontenerowym, którego operatorem jest belgijsko-polska spółka VGN Polska. Długotrwałe zabiegi o pozyskanie ładunków przynoszą efekty. Dowodem na to jest liczba przeładowanych w tym roku ponad 2000 TEU (35 tys. ton). Obsłużono także ponad 900 wagonów kolejowych i 31 statków. Jak twierdzi kierownictwo terminalu, wpisuje się on coraz silniej w transportowo-logistyczny krajobraz portów ujęcia Odry. Kontenery obsługiwane są przede wszystkim w relacjach oceanicznych, poprzez porty w Hamburgu i Bremerhaven. Ładunki trafiają m.in. do: USA, Tajlandii, Urugwaju, Ekwadoru, RPA, Meksyku, Brazylii, Korei Południowej, Australii, Chin, Chile. Głównymi ładunkami są: chemikalia, produkty spożywcze, cukier, produkty mrożone oraz papier. Dowóz ładunków od strony lądu odbywa się w 99% koleją. Każde zawiniecie statku to przeładunek ok. 120 TEU. Terminal korzysta z połączeń oferowanych przez Baltic Container Line do portów w Hamburgu i Bremerhaven, przy okazji zawinięć statków do/z Szczecina. Nowością jest uruchomienie pierwszego prywatnego pociągu kontenerowego, którego operatorem jest PCC Rail Containers Sp. z o.o. (firma z grupy PCC). Połączenie funkcjonuje od sierpnia br. i łączy rejon Dolnego Śląska poprzez nowy terminal kontenerowy w Brzegu Dolnym, w obrębie zakładów PCC Rokita SA, z terminalem kontenerowym w Świnoujściu. VGN Polska miał udział przy tworzeniu terminalu w Brzegu Dolnym, w pobliżu Wrocławia. Załadunek kontenerów ma miejsce w terminalu kontenerowym zlokalizowanym na terenie zakładów PCC Rokita SA w Brzegu Dolnym. Operatorem logistycznym przedsięwzięcia, łącznie z usługą transportu kontenerów, jest PCC Rail Containers. Natomiast przewóz odbywa się własnym taborem przez PCC Rail Szczakowa SA. Pociąg składa się z 25 wagonów (platform kontenerowych) i dociera do Świnoujścia dwa razy w tygodniu (czwartki i soboty). Całkowity czas przejazdu na trasie Brzeg Dolny - Świnoujście wynosi 11 godz. Rozładunek składu (50 kontenerów 20-stopowych) trwa ok. 2 godz. W drodze powrotnej pociąg zabiera puste kontenery ze Świnoujścia i Szczecina. Terminal korzysta także z usług PKP Cargo SA. VGN Polska, w zależności od potrzeb klientów, aranżuje także frachty morskie, dowóz i odbiór kontenerów od klienta oraz dokonuje formalności celnych. Poza nowym, bezpośrednim połączeniem kolejowym, terminal ma wypracowane ciągi logistyczne, dotyczące obsługi przy wykorzystaniu transportu barkowego kontenerów z papierem z papierni w Schwedt oraz na obsługę ładunków konteneryzowanych ze świnoujskiego terminalu Odraport. Pod koniec roku, planowane jest uruchomienie bezpośredniego połączenia feederowego do Anglii, z częstotliwością zawinięć 2 razy w tygodniu i - jak twierdzi Marcin Czachorowski z terminalu VGN Polska - serwis ten zaoferuje najkrótszy transit time z polskich portów do Wielkiej Brytanii. Terminal planuje także wspólne inwestycje z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. Chodzi o zasypanie Basenu Trymerskiego, co pociągnie za sobą przedłużenie nabrzeża Hutników o 85 m i powiększenie placów składowych dla kontenerów. Jeśli realizacja tej inwestycji dojdzie do skutku, firma chce zainwestować w drugą suwnicę, co doprowadzi do zwiększenia zdolności przeładunkowej z obecnych 50 tys. TEU do 85 tys. TEU rocznie.
 
AW
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl