Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Komercjalizacja jedynym wyjściem

Namiary na Morze i Handel, 2005-10-07
Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni grozi upadłość, dlatego minister obrony narodowej, we wrześniu br., skierował do resortu skarbu wniosek o jej komercjalizację. Wniosek początkowo zakładał przekształcenie stoczni w spółkę, w celu wsparcia restrukturyzacji, ale ostatnio zdecydowano się na komercjalizację w celu prywatyzacji. Powinno to otworzyć drogę do dokapitalizowania zakładu przez Agencję Rozwoju Przemysłu, unowocześnienia technologii oraz głębokiej restrukturyzacji, w tym znaczącej redukcji, liczącej 1600 osób, załogi. Stocznia pozostanie jednak wciąż pod kontrolą MON. Wyjątkowe znaczenie stoczni polega na tym, że tylko tam można modernizować w kraju bojowe wyposażenie okrętów. Można też remontować statki w doku pływającym, dostosowanym do jednostek o długości 170 m i szerokości 27 m. Możliwości produkcyjne, podyktowane wymiarami okrętów, sprawiają, że SMW mogłaby podjąć skuteczną konkurencję ze stoczniami cywilnymi, np. w produkcji szybkich łodzi, wzorowanych na kutrach patrolowych. Obecnie powstaje w stoczni nowoczesna korweta Gawron. Koszt jej budowy przekroczy 1 mld zł.
 
(PiF)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl