Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Na Drobnicy wsparli marynarzy

Kurier Szczeciński, 0000-00-00
Układ zbiorowy na cztery statki taniej bandery to efekt Bałtyckiego Tygodnia Kampanii ITF w polskich portach. - Jest to również zasługa Solidarności w spółce Drobnica Port Szczecin - mówi Adam Mazurkiewicz, inspektor Międzynarodowej Federacji Transportowców (TTF) w Szczecinie. Akcja była elementem protestu przeciwko pomysłowi Komisji Europejskiej, aby wprowadzić dyrektywę o swobodnym dostępie do usług portowych. Pozwalałaby ona armatorom angażować do wyładunku statków marynarzy lub firmy z zewnątrz portu. To z kolei zdaniem związkowców groziłoby pozbawieniem dokerów pracy. - Portowcy i marynarze pokazali, że nowa dyrektywa im się nie podoba Dokerzy pokazali też, że potrafią walczyć o układy zbiorowe dla marynarzy, bo leży to także w ich interesie - uważa Mazurkiewicz. Inspektorzy TTF i związkowcy skontrolowali przy Nabrzeżu Belgijskim w Szczecinie frachtowiec "Liliana" armatora zagranicznego i okazało się, że nie podpisał on z załogą układu zbiorowego pracy, akceptowanego przez ITF. - Układ wygasł bowiem przed trzema miesiącami, a kompania żeglugowa nie kwapiła się do jego odnowienia. Portowcy z Drobnicy postawili sprawę jasno i armator podpisał układ w Gdyni. Zostały nim objęte także trzy inne statki tej firmy żeglugowej - informuje inspektor federacji transportowców. Układu nie miała też "Rigina", ale ze względu na skomplikowaną sytuację prawną statku, porozumienie w tej sprawie zostanie podpisane w Danii. Natomiast sprawa ro-rowca "Inowrocław", który pływa pod polską banderą, lecz załoga zatrudniona jest na prawie cypryjskim, ma być dalej wyjaśniana w negocjacjach zespołu trójstronnego ds. żeglugi i rybołówstwa, w którym zasiadają przedstawiciele rządu, pracodawców i związkowców. "Inowrocław" i prom "Mikołaj Kopernik" na którym jest podobna sytuacja, należą do Euroafriki Linie Żeglugowe.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl