Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Mobilizacja w porcie

Kurier Szczeciński, 0000-00-00
Po wizycie przedstawicieli Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa rozpoczął się ruch wokół projektu budowy terminalu odbioru skroplonego gazu ziemnego (LNG). Obiekt taki ma duże szansę powstać w Świnoujściu. - Na posiedzeniu zarządu przedstawiliśmy listy intencyjne do naszych partnerów i w ciągu kilku dni je prześlemy - poinformował Dariusz Rutkowski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W ubiegłym tygodniu w porcie doszło już do spotkania wojewody i szefów kluczowych dla tej lokalizacji instytucji: prezydenta Świnoujścia, wojewódzkich inspektorów - sanitarnego oraz ochrony środowiska, Urzędu Morskiego, Lasów Państwowych. Obecni byli również przedstawiciele PGNiG i Akademii Morskiej, która kilka lat temu wykonała opracowanie dotyczące terminalu LNG. - Na tym spotkaniu mobilizacyjnym wszystkie strony zgodziły się, że dążymy do jednego wspólnego celu: budowy terminalu LNG - mówi Rutkowski. Prezes portu informuje, że adresatami listów intencyjnych będą właściciele terenów, na których powstanie baza. - Partnerami będą: gmina Świnoujście, Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych oraz Urząd Morski, który dysponuje pasem technicznym brzegu i musiałby nam go udostępnić, aby można było wybudować pirsy - informuje D. Rutkowski. Podpisując list strony mają się zobowiązać, że nie przeznaczą tych gruntów na inne cele. Rutkowski przypomina, że w planie zagospodarowania przestrzennego Świnoujścia miejska działka i tak jest przeznaczona pod tego typu obiekt. - Reszta jest rezerwą portową na cele rozwojowe portu i w tym znaczeniu należy dokonać zmian w planie zagospodarowania przestrzennego - tłumaczy prezes ZMPSiŚ. Wkrótce PGNiG ma rozstrzygnąć, kto opracuje studium wykonalności przedsięwzięcia. Dokument ten ma być gotowy za 10-12 miesięcy. Rozważa się także lokalizację za granicą oraz koło Gdańska. - Jestem przekonany, że Świnoujście to z powodów logistycznych i ekonomicznych najlepszy rejon. Mam nadzieję, że polityka nie przeważy nad aspektami gospodarczymi i nie przesądzi za innym miejscem budowy - mówi Rutkowski. Dla Polski terminal LNG to sprawa strategiczna. Można by nim importować nawet połowę konsumowanego obecnie gazu. Szacowany koszt instalacji to 400-600 mln euro. Skroplony gaz dowoziłyby statki - metanowce. Gaz ziemny to ekologiczne paliwo. Na świecie w rejonach, w których powstają morskie terminale odbioru LNG, niebo staje się czystsze. Nie przeszkadzają one w rozwoju turystyki.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl