Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Translog bez komisji

Kurier Szczeciński, 2005-09-16

Bez ważnego posła z Brukseli rozpoczęła się wczoraj V Międzynarodowa Konferencja "Translog 2005". Włoch Paolo Costa, przewodniczący Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego, chciał bowiem przed rokiem, aby posiedzenie tego ciała odbyło się w Szczecinie. Tymczasem polski rząd poprosił, żeby komisja spotkała się we Wrocławiu i podyskutowała o turystyce. Paolo Costa przysłał więc tylko list do uczestników Translogu obiecując, że przyjedzie w przyszłym roku. Bez niego naukowcy, przedsiębiorcy, politycy i samorządowcy dyskutują w trzech panelach o "zintegrowanych łańcuchach transportowych - przesłankach i warunkach rozwoju". Zastanawiają się, jak skutecznie wykorzystywać środki transportu drogowego, morskiego, śródlądowego, kolejowego i powietrznego. Organizatorami konferencji są Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Jednym z tematów, który przewijał się wczoraj w wystąpieniach były zabiegi o wpisanie do krajowego i unijnych programów środkowoeuropejskiego korytarza transportowego, którego osią byłaby Odra. - Taki szlak wprowadzili do swoich programów rządowych Czesi i Słowacy. Nam się nie udało - przyznał-marszałek Zygmunt Meyer. W korytarzu odrzańskim ma się znaleźć droga szybkiego ruchu S3. - Bez niej nie będzie szans rozwojowych dla Szczecina. 27 mln zł, które port już teraz inwestuje w centrum logistyczne, ma rację bytu wtedy, gdy wybudujemy tę drogę ekspresową - ostrzegł Bogusław Liberadzki, poseł do Parlamentu Europejskiego. - W przeciwnym razie będą to zmarnowane pieniądze. Jego zdaniem gdyby z powodu złego połączenia drogowego czy kolejowego z portem inwestycja nie wypaliła i nie osiągnęła planowanej efektywności, trzeba by było nawet zwrócić unijne pieniądze.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl