Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Chce przyciągnąć walutę

Kurier Szczeciński, 2005-09-12

Polsteam Shipping Agency, jedna z PŻM-owskich spółek, zaproponowała zespołowi portów Szczecin-Świnoujście wspólne przystąpienie do Cruise Europe - organizacji zrzeszającej porty pasażerskie. Zdaniem pomysłodawców, inicjatywa jest realna jeszcze w tym roku, a akces zgłosił już prezydent Świnoujścia. PSA jest spółką agencyjną, co oznacza, że opiekuje się statkami różnych armatorów, które zawijają do Szczecina. Firma ta administruje najbardziej reprezentacyjnymi nabrzeżami u podnóża Wałów Chrobrego w Szczecinie. Tam cumują statki hotelowce, które wożą zagranicznych pasażerów po wodach śródlądowych. PSA gości także wycieczkowce morskie, które od czasu do czasu zawijają do grodu Gryfa. Opieka polega m.in. na usługach cumowniczych, dostawach wody czy prądu. Szefowie spółki bacznie obserwują rynek turystyki morskiej. I nie ukrywają, że solą w oku są liczne zawinięcia wycieczkowców morskich do Gdyni. Polsteam zadeklarował więc, że chciałby ożywić Wały Chrobrego. Kierownictwo firmy przypomina, że wartość światowego rynku turystycznego szacuje się na ok. 20 mld dolarów, a jeden turysta wydaje w trakcie rejsu średnio 1400 USD. Nic dziwnego, skoro dzisiejsze statki pasażerskie to pływające konstrukcje przypominające miasta z wszelkimi ich uciechami. Każda aglomeracja chciałaby przyciągnąć część z tych pieniędzy, zwłaszcza że powstał unijny Baltic Cruise Project Promuje on Bałtyk na światowym rynku turystycznym statków pasażerskich - cruiserów. Program ma lansować miasta i ich porty wśród touroperatorów i armatorów tych jednostek. Unia Europejska na promocję regionu bałtyckiego przeznaczy do czerwca 2007 roku 665 tys. euro, zaś wartość całego przedsięwzięcia to 1,3 mln euro. "Spośród polskich miast jedynie Gdynia uczestniczy w Baltic Cruise Project. A przecież mógłby dołączyć także Szczecin, ze swoją niezwykłą, jak na europejskie i nawet światowe warunki, bazą dla statków pasażerskich, jaką są Wały Chrobrego" - czytamy w informacji spółki. PSA przyznaje, że uatrakcyjnienie i zagospodarowanie rejonu Wałów nie jest prostą sprawą. Okolica ta miała przed wojną swój charakter, bo nasycona była "mieszkaniami, sklepikami, tawernami. Nabrzeża były pełne statków, a obok funkcjonował targ rybny. Nadodrze było niepowtarzalnym miejscem szczecińskiego folkloru". Po półwieczu od tamtego czasu Polsteam przejął nabrzeża w nie najlepszym stanie technicznym i twierdzi, że co nieco zdołał poprawić. Przypomnijmy, że spółka ta zarządza bulwarami, które należą do innej firmy - Polsteam Żegluga Szczecińska. W I półroczu 2005 doprowadziła do zainstalowania na odcinku 270 m Bulwaru Chrobrego nowoczesnych "czystych" odbojnic, zaś dno przy nabrzeżu pogłębiono do 7,5 m na długości 210 m. To - zdaniem firmy - otworzyło drogę do częstszych zawinięć cruiserów. PSA przypomina, że gości przy nabrzeżach hotelowce śródlądowe, które do Szczecina zawinęły w tym roku już 30 razy, a w przyszłym przycumują 40 razy.
 
M. Klasa
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl