Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Przez Ewę do Hiszpanii

Kurier Szczeciński, 2005-09-06

Gorące dni przeżywa załoga Elewatora Ewa w szczecińskim porcie. Od wielu dni ściągają tam ciężarówki ze zbożem. To efekt opóźnionych w tym roku żniw, a także eksportu do Hiszpanii. Danuta Niedźwiecka, wiceprezes Przedsiębiorstwa Usług Portowych "Elewator Ewa", przypomina, że w tym roku Półwysep Iberyjski nawiedziła niespotykana nawet w tamtym rejonie susza. Słońce wypaliło dużą część zasiewów, więc Hiszpanie zmuszeni są importować więcej zboża. Eksportem polskiego ziarna do tego kraju zajęły się największe światowe firmy handlujące tym towarem, m.in. Louis Dreyfus, Cargill, Glencore, Daku. Wczorajszy dzień był bardziej spokojny, ale poprzednio Ewa przeżywała najazd ciężarówek. Zdaniem kierownictwa elewatora, spowodowane to było brakiem koordynacji między firmami transportowo-spedycyjnymi, które w imieniu eksporterów dostarczają do Szczecina ziarno z całej Polski. - W tym samym czasie dostarczane są wszystkie rodzaje towarów. Przyjeżdża żyto, jęczmień, pszenica, rzepak, owies, kukurydza i pszenżyto. Często więc mamy sytuację, że dla kolejnego samochodu musimy w elewatorze zmieniać drogi wyładunkowe do określonej komory składowej - wyjaśnia D. Niedźwiecka. Dziennie terminal przeładowuje nawet powyżej 5 tys. ton różnego ziarna: - Na przykład 4 września przeładowaliśmy 3,6 tys. ton w aż szesnastu grupach towarowych. Wydaliśmy natomiast prawie 5 tys. ton ziarna - wylicza wiceprezes. Umowy na przeładunki i dzierżawę powierzchni składowych PUP Elewator Ewa ma podpisane do końca października, ale niewykluczone, że okres przeładunków zbóż przedłuży się nawet do listopada. Kierownictwo portowej spółki postarało się zapewnić oczekującym na obsługę kierowcom w miarę znośne warunki oczekiwania. - Wynajęliśmy dwie przenośne toalety, pojemnik na śmieci, doprowadziliśmy na parking przy ul. Hryniewieckiego prąd i zainstalowaliśmy oświetlenie - informuje wiceprezes Niedźwiecka. Gdy pojawiają się kolejki samochodów, porządku pilnuje pracownik spółki, który wydaje kierowcom numerki.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl